Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra strategispel?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2007-09-30 14:06

Nu var det längesedan jag spelade spel, tycker det räcker med att knacka kod på maskinerna - sedan är det plötsligt midnatt. Men, emellanåt öppnar man en kall och vill ägna sig åt lite förströelse istället för nytta. Eftersom jag just blivit mac-o-man har jag ingen vidare koll på utbudet?

På den gamla onda tiden med redmond var det framförallt Hearts of Iron 1 & 2 som gick, den typen av fotöljstrateg spel passar mig som handsken. Finns det tips på sådana i äpplevärlden?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-09-30 16:10
Ursprungligen av elwiz:

Nu var det längesedan jag spelade spel, tycker det räcker med att knacka kod på maskinerna - sedan är det plötsligt midnatt. Men, emellanåt öppnar man en kall och vill ägna sig åt lite förströelse istället för nytta. Eftersom jag just blivit mac-o-man har jag ingen vidare koll på utbudet?

På den gamla onda tiden med redmond var det framförallt Hearts of Iron 1 & 2 som gick, den typen av fotöljstrateg spel passar mig som handsken. Finns det tips på sådana i äpplevärlden?

Jag spelar inte strategi själv så jag kan inte tipsa om något speciellt men du kan hitta flera titlar hos Macoteket eller Macgamestore. Du kan läsa recensioner om spelen på Insidemacgames.

http://www.vpltd.com/ är de som släppt Hearts of Iron 1 & 2 till macen så kolla in deras site efter andra spel

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-09-30 23:37
Ursprungligen av batmannen:

http://www.vpltd.com/ är de som släppt Hearts of Iron 1 & 2 till macen så kolla in deras site efter andra spel

De har ett paket med följande 6 spel för 40 dollar:

Fantastic compilation of Paradox titles

* Europa Universalis II
* Crusader Kings
* Victoria
* Victoria Revolutions
* Hearts of Iron 2
* Doomsday

  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2007-10-01 06:59
Ursprungligen av Homy:

De har ett paket med följande 6 spel för 40 dollar:

Fantastic compilation of Paradox titles

* Europa Universalis II
* Crusader Kings
* Victoria
* Victoria Revolutions
* Hearts of Iron 2
* Doomsday

Just vad jag kikade på - frågan är om jag vågar handla alla de där, det är ju meningen att jag skall stansa kod också
Men paradox spel är suveräna -Victoria testade jag aldrig dock.

  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2007-09-30 20:22

ja si där fanns ju en del gott att handla på sig

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-09-30 20:34

Civilization IV är ju en riktig höjdare, Minns när man satt klistrad framför 486an och spelade 1an

Gillar man C&C är Tiberium Wars som precis släppts för mac också trevligt

  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2007-09-30 21:06
Ursprungligen av Csoft:

Civilization IV är ju en riktig höjdare, Minns när man satt klistrad framför 486an och spelade 1an

Nej nej, det var på en amiga500 och jag vände på dygnen fullständigt... oslaget i speltimmar för min del skulle jag tro

Total war kanske, turbaserat och i slagen realtids action.

  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2007-09-30 21:08

Tack för tipsen, jag skall se om man hittar någa vettiga demon på de där spelen och se om jag fastnar

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-09-30 23:31
Ursprungligen av elwiz:

Tack för tipsen, jag skall se om man hittar någa vettiga demon på de där spelen och se om jag fastnar

Demon på strategispel

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-30 23:50

Hela Europa Universalis-serien tycker jag är väldigt bra. Jag har lyckats väldigt bra som Ashanti, Ryssland och Sverige. Att krossa massor med smånationer tycker jag är hur kul som helst!

1
Bevaka tråden