Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DOOM 3 ingen Console ?? hjälp !!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .

DOOM 3 (mac)

consolen går inte o få igång, har provat alt+~, ctrl+~, alt+ctrl+~, alt+§, alt+ctrl+§ i en massa kombinationer, Tips någon??

HJÄLP

Hej

Ev. någon parameter när man startar spelet. Japp (kanske):

http://doom.freakygaming.com/pc/action/doom3/console_commands.html

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-09-30 05:21

Testade med demot och där får jag fram konsolen genom ctrl+alt+<, både med svenskt och amerikanskt tangentbord. Du kan prova att byta till amerikanskt och se om det fungerar.

doom 3 console

ok, jag hittade ett sätt, om nån annan behöver lösa detta gör så här:

klistra in "seta com_allowConsole "1" i filen "DoomConfig.cfg", stäng och spara, som ligger i Bibliotek/Application Support/Doom 3/base
Nu öppnas consolen med tangent <

tack alla tipsare.

Får det inte att funka

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-23 10:40
Ursprungligen av Landberg:

Får det inte att funka

Mycket konstigt! Som jag skrev i inlägg 3 gjorde jag som i den här länken och det fungerar i demot.

The Doom 3 Console

The console is the closest you can get to having direct real-time access to Doom 3's engine. Through the console you can enter commands to change engine variables during the game. To open the console, start Doom 3 and then press the CTRL, ALT and ~ keys together (in some countries you will have to press CTRL, ALT and the key directly beneath the ESC key if ~ doesn't work). You will see the console come down, and you can enter text at the command prompt. A list of commands you can enter are covered in the next section. To make regular access to the console easier, enter the following line into the console:

set com_allowconsole 1

This means that you can now open and close the console by simply pressing the '~' key (the key above TAB), and not three keys at once. Note that to make this setting (and many other settings) "stick", i.e. remain enabled even after quitting and restarting Doom 3, you will need to insert it into a Config file, or in the game icon's Target line, both of which are covered below.

Bevaka tråden