Långsam att gå i vila

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-05-05 22:50

När jag trycker vila i äpplemenyn så började datorn idag ta mycket längre tid på sig att gå i vila än innan, jag tryckte först 2-3 gånger eftersom det inte verkade hända någonting, men efter en minut eller så slockande den tillsist.

Vad kan detta bero på?

Citat:

Skrevs ursprungligen av The Answer Man
När jag trycker vila i äpplemenyn så började datorn idag ta mycket längre tid på sig att gå i vila än innan, jag tryckte först 2-3 gånger eftersom det inte verkade hända någonting, men efter en minut eller så slockande den tillsist.

Vad kan detta bero på?

Den känner sig för pigg för att vila, vill vara uppe lite längre helt enkelt.:D

• Oregistrerad
  • 2003-05-05 23:08

Seriöst nu, det är jobbigt att man ska behöva vänta i 1-2 minuter på att datorn ska somna.

Citat:

Skrevs ursprungligen av The Answer Man
Seriöst nu, det är jobbigt att man ska behöva vänta i 1-2 minuter på att datorn ska somna.

Försökte skoja.
Mina burkar är likadana ibland och ibland inte. Oftast nickar de dock till omedelbart. Jag tror att din måste fixa och dona med en del filer innan den kan koppla av, ett bra sätt att få bot på slikt är att köra det numera excellenta programmet Cocktail emellanåt. Det rensar bort en massa trams.

• Oregistrerad
  • 2003-05-05 23:26

Körde Cocktail, cron-scripten och lite annat jox: hjälpte inte datorn somnar fortfarande lika segt..

• Oregistrerad
  • 2003-05-05 23:57

Märklgit! Kollade i processerna, hade 4 processor som det stod "Zombie" på. Jag loggade in som root, tvångsavslutade de processerna som hette Norton nånting nånting, vilket är skummt eftersom jag avinstallerat Norton Utilities. Men nu funkar det som det gjorde innan, iaf.

Myko!

1
Bevaka tråden