Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

trumplugg?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det gratis trumplugg som man kan lägga in egna samplingar i som battery i au formatet för mac osx

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-29 09:56

På köpet med logic får du en trumplugg som är en mix av sample player och trumsynt som heter ultra beat,
Nån som har testat den kanske kan göra ett inlägg

Av det lilla jag testat den tycker jag att den är riktigt bekväm att jobba med, lätt att göra det du vill...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-09-29 10:05

Ja, Ultrabeat i Logic 8 (till viss del ny version från Logic 7) är månadens "wow, liksom!" för mig. Fått mig att lägga Guru på hyllan och jag fattar inte alls vad man ska med en annan till om man kör Logic... eller åtminstone om man kör Logic där Ultrabeat ingår.

Helt suverän step sequencer och bra o roliga editeringsmöjligheter bl a.

"..fattar inte alls vad man ska med en annan till om man kör Logic" Gött.

http://www.bananas.com/multimedia/6659/BodyImage/apple-logic-Ultrabeat.jpg

Senast redigerat 2007-09-30 09:44

Tack för tipsen men jag är ute efter något liknande battery

Vilka funktioner från Battery är det du är ute efter?

det ända jag vill är att jag kan lägga in trumsamplingar i wave format

I så fall är ju Ultrabeat som nämnts det du söker, klarar WAV...

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-09-30 23:00

men ultrabeat är inte gratis. vilket är det bald söker efter

Just ja vill ha GRATIS plugg om det nu finns

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-01 12:39
Ursprungligen av leere:

men ultrabeat är inte gratis. vilket är det bald söker efter

Har helt för mig att ultrabeat medföljer både logic studio och "light" eller vad den heter, det skulle man väl kunna kalla gratis?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-01 15:44
Ursprungligen av Maxwell:

Har helt för mig att ultrabeat medföljer både logic studio och "light" eller vad den heter, det skulle man väl kunna kalla gratis?

Fast man kan ju ha Logic från tiden innan Ultrabeat... inte vet jag.

Jag misstänker att denna tråden har hamnat lite fel. Har för mig ThA bAld kör Cubase... eller han kanske kör båda? Tror du behöver förtydliga thA bAld.

Om inte kanske den borde flyttas till Övrig mjukvara eller liknande. Eftersom folk antar att han kör Logic pga att tråden ligger i det underforumet.

Ja glömde nämna att det handlar om Logic express och att jag vill ha en enkel gratis trum pluggin som läser wave och vill inte ha massa rattar för att skruva ljuden dom ska låta som dom gör innan man lägger in dom i trumpluggen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-02 10:30

Vilken version har du?
I den senaste (version 8) ingår då som bekant ultrabeat.
I vilket fall känns det som ett gylldene läge att uppgradera nu eftersom man får så mycket till ett såpass lågt pris.

Jag ger upp köper en trum/sampler i Hårdvara istället eftersom ingen verkar förstå att jag är ute efter en gratis mjukvaru trummaskin orkar inte höra om ultrabeat mer
Men tack ändå föra alla tips

Jag har letat en del och kommit fram till att det antagligen inte finns någon.

Ok tack Volantiz

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-02 20:38

Sorry, trodde att jag hjälpte till?:tveksam:

Jag tycker att det egentligen var ganska så bra hjälp faktiskt.. en uppdatering av logic till nyaste express verkar ändå vara en väldigt stor uppdatering. Den trumpluggen själv verkar vara värd en stor del av(/hela?) uppdateringspriset.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-02 23:04
Ursprungligen av Volantiz:

Jag tycker att det egentligen var ganska så bra hjälp faktiskt.. en uppdatering av logic till nyaste express verkar ändå vara en väldigt stor uppdatering. Den trumpluggen själv verkar vara värd en stor del av(/hela?) uppdateringspriset.

Det är en gigantisk uppdatering och det viktigaste av allt är DAW:et är det bästa som finns (ja jag vet, subjektivt).

Men det är trots allt inte gratis och vill man ha en gratisplugg så vill man. Kan dock inte heller hjälpa med tips.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-11 08:16

Jag har varit på jakt efter det också. Använde till slut en plug som hette Manyetas Ritmo som är enkel och gör precis det du vill. Den är inte HELT gratis, men nästan (25 dollar = 160 kr). Bra mycket billigare än en hårdvarusampler i alla fall! Jag betalade dock aldrig utan körde ändå fast ljudet tonades ner ibland (den gör det om man inte betalar) men när man bouncar så funkar det. Slutade dock använda den och importerar istället trumljud och pluttar ut på vanliga audiospår. Känns bättre på nåt sätt.

http://www.manyetas.com/ritmo.html

1
Bevaka tråden