Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac köp & sälj uppdaterad

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac har enormt mycket besök ifrån macanvändare över hela landet och våra köp & säljforum är populära. En del har dock varit skeptiska till möjligheten för andra att kommentera och kritisera annonserna - en funktion som var avsedd för att låta köpare & säljare kommunicera samt budgivning.

Från och med nu överlåter vi alla kommentarer och budgivning till att ske via vårt utmärkta PM (privata meddelanden) system. Har du en fråga - skicka ett PM...

Du kan alltså inte längre kommentera annonser.

För gäster som vill skicka kommentarer - registrera ett konto på 99mac, det är helt kostnadsfritt.

99mac.com köp & sälj

Kan man fortfarande skriva ett inlägg själv att varan är såld så man slipper fler frågor?

Själv kan jag tycka att möjligheten till att ställa frågor var strålande. Då slipper man som säljare svara på samma fråga 100 ogånger och som köpare vet man att man inte köper till rövarpriser.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-05 23:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av tompab
Kan man fortfarande skriva ett inlägg själv att varan är såld så man slipper fler frågor?

Själv kan jag tycka att möjligheten till att ställa frågor var strålande. Då slipper man som säljare svara på samma fråga 100 ogånger och som köpare vet man att man inte köper till rövarpriser.

Jag håller, faktiskt, med!

Inget är för evigt. Anledningen till att vi vidtagit åtgärder är att det blev häftiga diskussioner i köp & sälj trådarna, som ofta spårade ut helt och hållet. Visst är diskussioner kring prissättningen på olika begangnade produkter bra. Men de hört inte hemma i annonserna, säljaren ska inte behöva försvara prissättningen på det han/hon säljer.

Det går att ornda så att endast den personen som skapade diskussionen/annonsen kan skapa nya inlägg i tråden. På så sätt kan meddelanden om produkten är såld läggas in. Dessutom kan säljaren själv skriva svaret på ofta förekommande frågor.

Vi testar detta under en period nu. Däräfter utvärderas förändringen. Visar det sig att det var bättre som det var förr, så kommer ordningen givetvis återställas. Samtliga medlemmar är givetvis välkomna att lämna kommentarer och iddér kring detta i denna tråd. Vi tar tacksamt emot förbättringsförslag.

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Inget är för evigt. Anledningen till att vi vidtagit åtgärder är att det blev häftiga diskussioner i köp & sälj trådarna, som ofta spårade ut helt och hållet. Visst är diskussioner kring prissättningen på olika begangnade produkter bra. Men de hört inte hemma i annonserna, säljaren ska inte behöva försvara prissättningen på det han/hon säljer.
/M

Helt rätt om en produkt är för högt prissatt blir den inte såld helt enkelt, dom som började diskutera priset på en produkt ville nog att priset skulle bli mer fördelaktigt för dom själva...

Diskussioner om priser på begagnat och nytt förs med fördel på andra ställen på detta forum, inte på annonsplatsen den skall användas för det den är tänkt för dvs annonser kort och gott.

mvh

Upptäckte nyligen att man inte kunde posta nya inlägg i Köp- & säljforumet längre och sökte därför upp den här gamla tråden. Blev bara nyfiken på om alla är nöjda som det är?
Jag tillhör ju den kategorin av människor som tycker att man måste kunna stå för, och försvara allt man gör, trots att andra kanske inte håller med en.

När det gäller dom omdebatterade begagnatpriserna på gamla Mac:ar, tycker jag att det var ypperligt att folk som medvetet eller omedvetet prisade sina fem år gamla datorer som om dom vore fem månader gamla, fick reda på det samtidigt som köpare med "mindre koll" kunde få reda på att det finns nya datorer för endast en bråkdel mer pengar.

Men jag är inte sämre än att jag faktiskt förstår anledningen till åtgärden heller då många av diskussionerna verkligen spårade ur. Tanken med mitt inlägg här var bara att påvisa att jag ibland saknar möjligheten att lägga en seriös kommentar till en annons. Men det får bli PM istället.

1
Bevaka tråden