Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Starta mini från extern HD

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Mac mini G4 där hårddisken har pajjat. Visst kan jag köpa en ny hårddisk, och det ska jag så småning om göra, men går det att starta på en extern hårddisk? Alltså att jag plockar ur den interna och har en extern brdvid med installerat OSX?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-09-26 19:21

Det går bra så länge den är kopplad till minin via firewire, G4 minin kan nämligen inte boota från USB.

Kommer den automatiskt hitta min Firewire-HD när det inte finns någon i den, eller måste jag hålla någon knapp intryckt vid uppstart.

Testade att stoppa in installationsskivan, men den vägrade starta på den och spottade i stället ut den. Måste jag trycka in "alt" vid uppstart för att kunna starta på skivan? Jag har nämligen endast ettt blåtands-tangentbord och jag antar att den inte kommer att känna av den.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-09-26 21:29

När systemet väl är installerat på den kommer den att uppföra sig som om disken satt internt.
För att starta från CD/DVD så håller du in C knappen vid uppstart, gissar att det inte fungerar med ett BT-tangenbord.

1
Bevaka tråden