Var i Stockholm kan jag jämföra MacBook Pro skärmar?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er. första inlägget här. Det ser ut som om jag kommer att kunna köpa en ny Macbook pro 15", mellanmodellen. Men, var kan man åka och titta på dom två olika typerna av skärm, matt och glossy? Vill gärna jämföra innan jag bestämmer mig. Bor i Oxelösund så närmast är väl Linköping eller stockholm? I Norrköping fanns bara en med matt skärm.
Kan för övrigt berätta att jag varit Mac-fan sen första macen. Haft Mac SE, Classic II, Lc 475 och nu senast en G3 350MHZ inköpt 98. Den dog 2005 och har sen dess använt en compaq PIII 1 ghz.

I Stockholm finns det många Applebutiker nu men frågan är vem som har både glossy och matt brevid varandra?

Mitt tips: Glossy

Så du föreslår Glossy. Men blänket då?
Ringde förövrigt Inlife för att höra om dom kommer att ha båda typerna av 15" på hyllan på invigningen på sergels torg 4:e oktober, men nej. Får tydligen inte in några 15" förrän slutet oktober.

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-26 17:26

Jag har själv en matt, men efter att ha sett glossy så överväger jag att sälja min och köpa en med glossyskärm. Blänk och annat bryr man sig inte om, skärmen är så pass ljusstark att det inte stör. Iaf LED-skärmarna. 17-tummaren har jag inte sett som glossy.

Glossy gör färgerna och kontrasten mycket trevligare. Lider inte märkvärt av blänk - har haft datorn i snart nio månader.

(den är för övrigt till salu dessutom om du vill ha en 2.16GHz med 3GB RAM)

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-26 17:40

Om det sista var riktat till mig så passar jag nog. Skulle kännas som ett nerköp från min nya 2.4

Ok, har bestämt mig för att beställa glossy skärm. Nu är bara frågan: hur mycket långsammare är en WD scorpio 250gb 5400 jämfört med en Seagate Momentus 200gb 7200?

• Medlem
  • Halmstad
  • 2007-10-02 17:11

Du kan ju kika in i inwarehouse som ligger nere vid strandvägen. Eller så kika in hos Apple butiken i Västermalmsgallerian(Y)

Kunde inte hålla mig. Inwarehouse hade fått in 7 st 2,4 ghz 15" med glossy-skärm idag torsdag. Fick in pengarna på kontot i dag också. Hämtar min Macbook Pro imorgon i solna. Köpte förresten till 2 st 2gb minnen också.

1
Bevaka tråden