imac utomlands

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hejsan, jag är ett sjukt stort fan av apple, ja har ipods o dylikt men nu har ja verkligen blivit kär i imac!men problemet är bara att ja tycker de e lite för dyrt för mig att köpa i sverige så nu undrar jag om ni vet nån sida ja kan köpa imac utomlands? apple.com verkar inte skicka utanför usa
och jag pallar ej att åka dit för att köpa:P
så skulle bli grymt glad om nån av er kunde länka nåra sidor till bra internetshoppar där priset är som i usa eller t o m billigare!
tack på förhand
/lilla_b

Undra om det är världsgaranti på iMac? Läst nånstans att Apple infört världsgaranti på även stationära datorer. Kan vara värt att få bekäftat. Om inte och den pajar måste du skicka den utomlands för reparation. Kan bli en dyr historia. Du får heller inte 3 års reklamtionsrätt enligt svensk lag om du beställer utomlands.

Sen får du också tänka på att frakten på iMac från USA kan bli rätt dyr. Väger 9-11kg beroende på modell och lådan är rätt stor så det lär gå några hundralappar på frakt.

Nån annan få tipsa om ställen att handla ifrån. Ebay är populärt vet jag. Köper du från en stor seriös firma som skickar till Sverige kommer de inte skriva gåva på paketet så då får du betala svenska moms och då blir det nog inte så mycket billigare än att köpa i Sverige.

1
Bevaka tråden