Fundering över rabatt och nytt operativ

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-09-22 19:15

Jag såg att man som student får 1200 kr tillbaka om man köper en Mac, dvs motsvarande en Nano. Erbjudandet gäller tom 30 oktober, som studerande.

Kan det möjligen innebära att det nya operativsystemet kommer den 31 oktober eller så, för det var väl utlovat till oktober?

Jag sitter lite här och velar lite med mina få direkt surt förvärvade slantar för att få så mycket som möjligt för pengarna...

Om operativet släpps innan 31 oktober, kommer det då ligga på en dator som beställs, dvs får alla nyköpta datorer det nya operativet inlagt så fort det är släpp?

Känns lite fånigt att beställa ny dator och sen betala för ett operativ som någon vecka varit gratis.

Möjligt det låter snålt men jag är egentligen för fattig för det hela sett till inkomsterna men har man sparat så gäller det att få så mkt som möjligt för pengarna Vilket var anledningen till mina frågor här.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-23 00:41
Ursprungligen av iggy:

Om operativet släpps innan 31 oktober, kommer det då ligga på en dator som beställs, dvs får alla nyköpta datorer det nya operativet inlagt så fort det är släpp?

Då leopard släpps kommer det att vara på alla Macar som beställs från och med den dagen, när det dock släpps råder det lite delade meningar om

Ursprungligen av ntity:

Då leopard släpps kommer det att vara på alla Macar som beställs från och med den dagen, när det dock släpps råder det lite delade meningar om

Inte riktigt men nästan. Leopard kommer att vara förinstallerat på de maskiner som lämnar fabriken efter lanseringsdagen, men de maskiner som ligger på butikshyllorna kommer fortfarande att ha 10.4. Dock får vi väl utgå från att dessa precis som tidigare är berättigade till en fri uppgradering.

En inte allt för vild gissning är att vi kommer få veta exakt hur det blir med lansering, uppgraderingsprogram och övriga frågor i den här tråden redan på tisdag, när Apple Expo i Paris drar igång.

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-09-23 00:56

Och inget operativsystem är gratis. Du betalar för det när du köper datorn.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2007-09-23 08:04
Ursprungligen av ntity:

Fast oktober är väl rätt säkert som jag förstått det, och att det vanligtvis släpps någon av de sista dagarna i månaden det släpps?

Ursprungligen av onnyt:

Och inget operativsystem är gratis. Du betalar för det när du köper datorn.

Naturligtvis inte men det blir dyrare om jag vill ha det nya operativsystemet och jag får betala för det separat.

• Medlem
  • S.Sandby
  • 2007-09-23 14:06

Varför inte vänta att köpa datorn tills Leopard är släppt?

• Medlem
  • Älmhult
  • 2007-09-23 18:21
Ursprungligen av Nadsat:

Varför inte vänta att köpa datorn tills Leopard är släppt?

För att erbjudandet med 1200 kr tillbaka kanske inte gäller då, om den släpps efter 30 oktober

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-23 15:40

Gäller erbjudandet även iPhone? I USA då såklart..

1
Bevaka tråden