Fel på Magsafeadaptern, täcks detta av garantin?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har haft min Macbook i ca 10 månader och är oerhört nöjd på alla sätt. Nu är det dock så att min adapter har börjat glappa, man måste fingra på kontakten stup i kvarten för att den ska ladda och ibland vill den inte alls. Jag har testat den på andra datorer, så jag vet att det är själva laddaren det är fel på och inte datorn. Man kan även se vilket stift i kontakten det är som krånglar, det är helt slappt och inte fjädrat som de andra är..

Min fråga är om detta täcks av garantin, och vart ska jag vända mig?! Jag köpte den via Applestore och har varit inne på Apples sida men förstår inte vilket nummer jag ska ringa, om det kommer att kosta etc.

Hoppas verkligen att det är någon som kan svara på min fråga, jag börjar bli galen på det här!

• Medlem
  • Linköping
  • 2007-09-22 20:42

Har du testat att göra rent kontakten?
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303240
Nummret till apple support är 0771 199 519 och det är gratis att ringa om garantiärenden om du fortfarande har garanti.

• Medlem
  • Skyttorp
  • 2007-09-22 22:33

Jag fick samma problem, redan efter 3 veckor, med magsafekontakten till min MBP. Jag påtalade problemet hos Macoteket i Uppsala, där min MBP är köpt. De ville ha in hela datorn samt magsafeadaptern för att skicka in den på reparation. Och det ville ju naturligtvis inte jag så jag tog mig till dåvarande Macademic, vilka numera ingår i Humac, som var serviceställe för Apple i Uppsala. Och de bytte ut den på en gång, utan tjafs.

Habero: Ah, det är ju den lösningen jag helst skulle vilja se, att man kan gå till ett serviceställe och få den bytt på en gång. Jag har kollat runt lite men inte förstått vilka ställen det är som gäller här i Göteborg.

Bolle: Jo, jag har gjort rent så väl kontakten på adaptern samt "slotten" på datorn, med viss men ej tillfredställande skillnad. Det är en av pinnarna i kontakten på adaptern som är glapp, och den går att skaka fram och tillbaka medan de andra är fjädrade som du ju säkert vet.

Jag får ta och titta förbi Macforum imorgon och se vad de säger.

1
Bevaka tråden