Glapp i hörlurskontakten till ipod

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det har blivit ett glapp i kontakten där man kopplar in hörlurarna i min ipod . Är det en del jag kan skaffa och byta själv eller måste jag lämna in den? Den ser verken ut att vara svår att byta eller dyr att tillverka men det kan nog vara svår att få tag på om den är speciellt utforman för ipod.
Glappet är så att det bara kommer ljud ur ena luren och det kommer och går i den andra beroende på om jag rör kontakten, det är inte fel på lurarna.

Jag har det problemet oxå... Löste det genom att köpa en fjärkontroll som man koplar "där nere" på ipoden och sen kommlar hörlurarna in i den..Funkar toppen..

Köpte den dock på Amsterdams flygplats (300SEK)..Har inte sett liknande i sverige... Förutom apples radio-del till ipoden som funkar lika men kostar väll 500:- men då får du ju radio oxå...

Byta tror jag bara är att glömma...

Ursprungligen av jurassic579:

Jag har det problemet oxå... Löste det genom att köpa en fjärkontroll som man koplar "där nere" på ipoden och sen kommlar hörlurarna in i den..Funkar toppen..

Köpte den dock på Amsterdams flygplats (300SEK)..Har inte sett liknande i sverige... Förutom apples radio-del till ipoden som funkar lika men kostar väll 500:- men då får du ju radio oxå...

Byta tror jag bara är att glömma...

Ah det tänkte jag inte på tack för tipset.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2007-09-20 19:24

Jag har fått byta ett par tre gånger sen min första iPod köptes 2003 så testa det om du har någon garanti kvar.

Ursprungligen av iggy:

Jag har fått byta ett par tre gånger sen min första iPod köptes 2003 så testa det om du har någon garanti kvar.

Nej det har jag tyvärr inte. Hade du garantin kvar när du fick göra det på din?

• Medlem
  • Älmhult
  • 2007-09-21 19:51
Ursprungligen av e1ctr0:

Nej det har jag tyvärr inte. Hade du garantin kvar när du fick göra det på din?

Jag hade garantitid kvar och den var reggad hos Apple så jag behövde inte visa någon fysisk garanti för någon, så att säga.

1
Bevaka tråden