Blank skärm till gamla iMac?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!!

Fick en kanske dum idé (sån dum idé som man bara kan få efter att varit uppe till 03.30 med sjukt barn och hjärnan kommer in på sidospår helt av sig själv)

En produkt jag skulle kunna tänka mig att köpa till min "gamla" vita iMac, en glasskiva liknande den som sitter på nya iMacen.

Varför?

för att ha lystern i färgerna vid surfning filmtittande och spel, för att sen med ett enkelt handgrepp lyfta bort den och lägga den i sitt skyddsfodral när jag vill hålla på med bilder eller layout eller något annat som kräver "äkta" färger.

Tänkte att man typ hade en sån glasskiva med någon sorts anordning för att hänga den snyggt och fint framför skärmen och med ett enkelt handgrepp kunna montera/avmontera den...

och denna affärsidé ger jag bort helt gratis till den som vill ha den

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-20 20:38

Är det "bara" en vanlig glasskiva ovanpå den nya iMacen? Vad säg om att få utskuret en glasskiva som är exakt samma form och storlek som själva skärmytan på din vita iMac. Och glasskivan ska vara så tjock att det fyller ut, liksom... Sen lutar man skärmen, så hålls skivan på plats. Dock får man sätta dit den väldigt försiktigt så att man inte repar skärmytan. Och sen kan det bli en del fingeravtryck i glaset man sätter dit.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-20 20:52

Det är dock en film på panelen på nya imacen också som skapar färgnyansen. Inte bara glaset...

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-20 21:00

Kanske räcker att tillägga gladpack på mitt förslag ovan?

kan tala om att en tft-skärm inte är så känslig som man kan tro, detta testade dottern häromdagen... med kritor!!!!!!

som tur var inte på iMacen utan på en billig bärbar dvd-spelare med skärm av noname fabrikat och kvalitet.

Med fuktad mikrofiber trasa och liiiiiiiite diskmedel gick det att återställa skärmen till nyskick...

1
Bevaka tråden