Kan man kontakta applestore via e-post?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man komma i kontakt med applestore via e-post eller måste man ringa dem. Jag ær utomlands och har ej tillgång till telefon.

Hjælp

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-19 19:19

AppleStore har av principskäl (?) ingen e-mailadress. Du måste ringa.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2007-09-19 19:57
Ursprungligen av boris91:

Upptäckte det förra veckan när jag ville fråga om leveranserna... Tröttsamt är det.

Jag tror att det delvis kan handla om att man hamnar hos någon som är säljare och som förhoppningsvis kan pracka på dig en pryl...

Men fan, jag har ju inte møjlighet att ringa. Hmm, jaja, får væl strunta i det då.

Ursprungligen av boris91:

Ja för att vara ett av teknikvärldens hetaste företag är det intressant att de konsekvent vägrar använda epost som kontaktsätt (inte ens Apple i USA använder det). Frågan är varför - många företag använder ju epost som enda supportväg, för att telefonsupport kostar mer. Så om det inte är en ekonomisk fråga, vad är det då?

Ursprungligen av Adrian B:

Ja för att vara ett av teknikvärldens hetaste företag är det intressant att de konsekvent vägrar använda epost som kontaktsätt (inte ens Apple i USA använder det). Frågan är varför - många företag använder ju epost som enda supportväg, för att telefonsupport kostar mer. Så om det inte är en ekonomisk fråga, vad är det då?

företag använder e-post för att det är billigt och att de då kan erbjuda bra gratis service

till skillnad från Apple som vill suga pengar från sina kunder på varenda möjlighet, även supporten. Telefonsupport hos apple svindyr, eller så måste man köpa ett applecarepaket. Detta är den ENDA anledningen till att de inte erbjuder någon mail-support.

och supportforumen är ju rena skämtet då man inte får något officiellt svar på de frågor man ställer eller hjälp på de problem man har

Varför har dom bara 1 musknapp?
Frågorna är många.. svaren få.

1
Bevaka tråden