Är på gång att köpa en Ipod Classic

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är på gång att köpa en Ipod ,det lutar nog åt att det blir en av modell Ipod Classic.
Blev först mycket sugen på touchen men har sedan läst en del negativt om den så jag har ändrat mig.

Vad får jag med om jag köper en Classic?
Ingår exv. laddningstillbehör att koppla i elutag?eller fodral till den?
Jag skulle vilja ha några ,inte alltför stora, högtalare till den.Vad skall jag då köpa?
Måste det vara orginaltillbehör för att passa?
Är det några andra tillbehör som är bra att skaffa på engång?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-19 16:46

Jag tror att du får med ungefär samma grejs som med videon (inte säker dock).
Angående högtalare så funkar det kanon med ett bar schyssta datorhögtalare.
Kör själv med ett par alltec lansing och de är jättebra ljud. De kanske inte är den snyggaste lösningen men helt klar billigast.
Ett nytt fodral är bra då apples egna skyddar dåligt. Jag har dock givit upp och struntar i fodral till min video.
Ett par nya lurar är ett måste. Jag kör philips she 5500 nånting och de är suveräna.
MVH

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-20 15:00

hörlurar samt USB-sladd.

Du får med, en USB 2.0 kabel och hörlurar. Och instruktionsböcker förstås.
Det följer inte med något mer, som tillexempel, väggladdare eller fodral.

• Medlem
  • Torsby
  • 2007-09-20 22:27

Tråden flyttad till rätt forumdel.

• Medlem
  • Sundbyberg
  • 2007-09-23 13:25

Tror det var samma saker som till video förutom fodralet. Det funkar ju med alla högtalare med vanliga mini tele, men en stark fördel enligt mej med att köpa en anpassad ipod högtalare är att de oftast även laddar din ipod o att det brukar bli grymt mycket snyggare. Jag föredrar min ipod hifi, har hört högtalare som låter bättre o har bättre funktioner men den är sjukt mycket snyggare. Nackdelen med den är väll att den kanske är lite dyrare än de flesta. Min syster har en Logitech mm50 som också låter helt okej för sitt pris runt tusen lappen. den har även ett inbyggt uppladdningsbart batteri så att man kan ta med sig den o inte behöva ha ett eluttag, o det håller i ca 10h.
Hörlurar rekommenderar jag starkt Boses QuietComfort 2, de bästa hörlurarna jag någonsin provat. allt annat är skit i jämförelse, men dom kostar även lite mer. Annars brukar Sennheisers lurar också vara helt okej, även om dom inte ger det riktiga ljudet, och de har en betydligt bättre prislapp.

Och vanliga snäckor, Jag gillar apples egna som man får med. Det fins många som inte gillar dom men det som dom klagar på är något som alltid finns med på snäckor. Om man vill bli av med det måste man ha lurar. Appels är snygga iallafall.

1
Bevaka tråden