Ettårsdagen

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-15 08:06

så, ettårsdagen sen jag köpte min macbook. på ett ungefär. om närmare två-tre veckor - men ändå! och så kommer givetvis ett problem upp med min macbook pro 15".

låt mig köra lite historik:

- tre (3x) batteribyten
- en uppbrunnen magsafe-adapter
- en bakbelysning (converter) trasig

och nu, trumvirvel..

- airport död

så med andra ord; vad i helvete?! jag satte på datorn nu imorse och fick fnatt när jag såg i konsoll loggen att "airportkortet inte hittas" (!). är det någon som kan tänkas ha någon som helst idé vad det kan bero på? jag kör techtools och går igenom hela hårddisken, och i värsta fall får jag väl formatera - men ärligt talat, detta håller ju inte. vad skulle ni göra? jag funderar seriöst att ringa KO om inte Apple går med på ett datorbyte nu...

okej, jag är frustrerad, men ni fattar.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-15 08:21

okej, skit samma. techtools har verkat löst nån konflikt med finder info-reparationen. fiffigt program, för övrigt! ni kan ta bort/låsa/whatever tråden.

• Medlem
  • International user
  • 2007-09-16 05:17

Du kan innan 1års garantin går ut köpa AppleCare. Kostar rätt mycket men du har 2 års extra säkerhet. Apple brukar ha rätt bra service om du köper Applecare i alla fall och jag rekommenderar det till alla Macbook användare.

Angående Airport kortet. Väldigt sällan kan kortet "försvinna". Då är det bara att starta om datorn vilket brukar hjälpa i 99% av fallen. Techtool eller andra disktool program har jag lärt mig gör väldigt liten nytta i OS X. Kör mest Disk Utility eller om jag startar om datorn så startar jag i single user mode och kör fsck -y vid prompten. Brukar hjälpa för det mesta.

//Rob

1
Bevaka tråden