Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

boot camp, parallels, samt krascher

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

1: Kan man boota upp med bootcamp och använda parallels xp-installation, istället för bootcamp's egen partition?

2: Det händer mig ganska ofta att hela datorn hänger sig under uppstarten av parallels (snurrande badboll och enda lösningen att hålla inne på-knappen). Lika ofta avslutas programmet oväntat när jag byter från helskärm till fönster, eller tvärtom.

Jag har senaste versionen av parallels. Nån som känner igen problemet och kanske har en lösning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-14 19:56

1. Nej men du kan göra tvärtom, använda Bootcamp versionen av Windows via parallells.

2. Använder tyvärr inte parallells utan kör Fusion istället men det låter som problem med parallells och inte windows. Du får nog ställa frågan i deras forum.

Något som är bra att tänka på är att Bootcamp inte är något magiskt utan bara en samling drivrutiner och småprogram till Windows för just mac hårdvara. Det är samma Windows oavsett om du kör en Dell eller en Mac. Bara lite speciella drivrutiner för allt som är Macigt skall fungera i Windows.

1
Bevaka tråden