Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur exporterar jag Flashfiler till html?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-13 22:05

Hej på er!

Det är inte bara det att jag är dålig på att skriva bra rubriker som folk förstår.
Utan jag har även ett problem med min hemsida.

Jag har precis gjort klart min hemsida till min lilla handelsfirma.
Den byggdes i flash 8 på min PC.
PC'n får som vanligt för sig att välkommna alla virus den hittar på internet, och fixar logi och arbete åt de små liven i hela hårddisken.

Genom lite snajdig partitionering, knåpa om lite i kerneln på min nya linux partition, så lyckades jag få in alla filerna på min iPod, som alltså hade med hemsidan att göra.

Problemet är att jag inte lyckas hitta något flash demo eller någonting att läsa flash filerna med till macen. (Antigen är jag dålig på att leta eller så finns det inget).

Har ni några tips om hur jag ska gå till väga för att öppna filen, fixa till det sista (så det blir en html fil) så jag kan ladda upp den på min address.
Jag vet hur man gör om den så den går att läsa som html fil i flash osv, men finns det något kickass osx program som jag kan jobba med flash filer, eller finns det verkligen flash?

Macromedia/Adobe Flash MX finns ju alltid.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-16 22:15

Ah det gör de? Prima. hmm MX, inte en favorit. Har dom gjort mac verisioner av flash 7 och 8 tro?

  • Medlem
  • 2007-09-16 22:21

Ändrar rubriken och flyttar från Internet.

Admin

Flash brukar ta jämna steg mellan Win/OS X.
Kolla Adobe.se.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-17 00:36

Jepps, får spana in där. Tackar folk!

1
Bevaka tråden