Lagringsutrymme..

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag sitter här på en sliten iMac med 60GB och är i akut behov av någon typ av disk eller ställe där jag kan dumpa av allt jag tankar ner.

Frågan är då om det går att byta HD'n i den? Vore himmla skönt att pula in en 120 eller något sådant.. Eller måste jag köpa en extern?

Annars.. om man skulle köpa en extern firewire.. Kan man få en sådan till ett vettigt pris?

Någon som vet hur jag kan/ska göra?

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-05-03 22:03

En sliten imac? Du kan byta ut hårddisken utan problem. Hur man går tillväga i en imac G4 vet jag inte, men jag har bytt ut min hårddisk i min imac (G3 400 dv) från orginal på 10 gb till en ny på 80 gb. Lekande lätt. Externa firewire-diskar hittar du på bland annat www.macoteket.se

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-05-03 23:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av Oliver P
Hej.

Jag sitter här på en sliten iMac med 60GB och är i akut behov av någon typ av disk eller ställe där jag kan dumpa av allt jag tankar ner.

Frågan är då om det går att byta HD'n i den? Vore himmla skönt att pula in en 120 eller något sådant.. Eller måste jag köpa en extern?

Annars.. om man skulle köpa en extern firewire.. Kan man få en sådan till ett vettigt pris?

Någon som vet hur jag kan/ska göra?

Byter du HD till 120gb får du bara 60 gb till
köper du därimot en 120gb extern får du 120gb extramen det blir ju dyrare

Är inte heller så komplicerat att byta till en ny HD

Citat:

Skrevs ursprungligen av PJW
En sliten imac? Du kan byta ut hårddisken utan problem. Hur man går tillväga i en imac G4 vet jag inte, men jag har bytt ut min hårddisk i min imac (G3 400 dv) från orginal på 10 gb till en ny på 80 gb. Lekande lätt. Externa firewire-diskar hittar du på bland annat www.macoteket.se

Okej, tar och mailar macoteket då..

Citat:

Skrevs ursprungligen av Buckner
Byter du HD till 120gb får du bara 60 gb till
köper du därimot en 120gb extern får du 120gb extramen det blir ju dyrare

Är inte heller så komplicerat att byta till en ny HD

Jag ska ta och byta den interna.. har jag bestämmt mig för! Frågan är bara hur.. Hoppas att dom inte har tryckt in någon typ.. special anpassad svindyr HD?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-05-03 23:29
Citat:

Jag ska ta och byta den interna.. har jag bestämmt mig för! Frågan är bara hur.. Hoppas att dom inte har tryckt in någon typ.. special anpassad svindyr HD?

absolut inte, en vanlig 3.5" HD

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-05-03 23:39
Citat:

Som sagt, en vanlig 3,5" hårddisk som du hittar billigt i vilken PC-affär som helst. Det har snackats en hel del här om vilken hårddisk man bör välja och det är väl en smaksak, men själv valde jag en Seagate Barracuda. Ett bra val.

Citat:

Skrevs ursprungligen av PJW
Som sagt, en vanlig 3,5" hårddisk som du hittar billigt i vilken PC-affär som helst. Det har snackats en hel del här om vilken hårddisk man bör välja och det är väl en smaksak, men själv valde jag en Seagate Barracuda. Ett bra val.

Jo, buckner tippsade om den.. Blir nog den när jag fått ihop pengar..

1
Bevaka tråden