Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple håller presskonferens i London 18 sep: "Mum is no longer the word"

Tråden skapades och har fått 147 svar. Det senaste inlägget skrevs .

http://www.macformat.co.uk/page/macformat?entry=mum_is_no_longer_the

18 September så håller Apple UK en presskonferens i deras nya flagship butik, rykten går om det efterlägntade iPhone i Europa.

Vad betyder "Mum is no longer the word"?

Dessutom så berättar anställda att det ligger 50 stycken svarta lådor i butiken som ingen vet vad det är

http://www.phrases.org.uk/meanings/251850.html

Meaning
Keep quiet - say nothing.

Origin
Mum; not mother but 'mmmmm', the humming sound made with a closed mouth. Used by Shakespeare in Henry VI, Part 2:
"Seal up your lips and give no words but mum."

Jag tolkar det som att något som varit hemligt inte längre kommer att vara det. Med den tolkningen kan det ju vara vad som helst.

Jag gissar på iPhone för Europa och/eller Beatles på iTunes

Lådorna måste ju uppenbarligen vara iPhones men å andra sidan kan det vara 50 lådar med presentkort för iTunes för de som vill köpa Beatles ...

Eller så kanske det är 50 lådor med iPhones förlade med Beatles ?

Med tanke på att freeiphone mjukvara har börjat dyka upp så kanske det är väldigt lägligt att Apple börjar sin Europa lansering ...

men å andra sidan låter texten Mum is no longer the word lite Beatles .. det råkar inte finnas någon Beatles text med detta i ?

Apple uttalade sig vid förr pressträffen att de hoppas kunna lansera Beatles i iTS under första halvan av 2008, så det lär det inte handla om.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-13 14:34

That's it. Det här är minst Beatles eller iPhonelanseringen.

Här kommer det att hålla till:
http://flickr.com/photos/jhave/67039032/

Med andra ord en ganska stor butik

och vem kommer hålla i press konferansen ? Steve Jobs?

Fick ett riktigt het tips (vill ej säga från vem):

Tydligen är det så att Telenors anställda har fått PM om att endast svara PASS! på frågan när Telenor börjar sälja iPhone, de anställda har även fått direktiv om att hänvisa vidare till Apple ...

Det samma gäller för Vodafone anställda som fått samma direktiv att hålla MUM (Keep quiet - say nothing) and refer the caller to Apple

Alltså förklarar detta vad - Mum is no longer the word betyder !

Mum är alltså direktivet vad anställda ska säga om personer ringer och undrar om iPhone

Europa iPhone lansering den 18 September !

Enligt macworld.co.uk är det enbart engelsk press som blivit inbjuden, vilket kanske motsäger europalansering, men kanske en englandslansering.

Ursprungligen av Leftrustle:

Enligt macworld.co.uk är det enbart engelsk press som blivit inbjuden, vilket kanske motsäger europalansering, men kanske en englandslansering.

Think Secrets artikel citerad i mitt förra inlägg verkar tyda på dett du har rätt, dvs att detta bara är för England och att separata event hålls för varje enskilt land.

Jag sätter en slant på att vi inte får veta något datum för Sverige på tisdag.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag sätter en slant på att vi inte får veta något datum för Sverige på tisdag.

Well, synd ingen satte emot

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-13 17:35
Citat:

Adjective

S: (adj) mum, silent (failing to speak or communicate etc when expected to) "the witness remained silent"

http://wordnet.princeton.edu/perl/webwn?s=mum

Dom ska iallafall lansera nåt som är hemligt, som folk pratar om kan vi komma fram till

  • Medlem
  • 2007-09-13 17:39

Om man köper en iPhone i England, funkar den i Sverige då eller tror ni dom kommer skilja på något sätt?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-13 17:48

Den forintar dig ifall du inte har brittiskadress

... eller sig själv om Du sätter i "fel" SIM-kort.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-13 19:00
Ursprungligen av Dx200:

Om man köper en iPhone i England, funkar den i Sverige då eller tror ni dom kommer skilja på något sätt?

Mina T-mobile simkort går att ringa med i Sverige allafall, dock höga avgifter. Fast de är fasligt höga i england också. Uland när det kommer till teknik... Tur att man flyttat därifrån

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-14 01:10

Offtopic:

Ursprungligen av Sidde:

Uland när det kommer till teknik...

..och arkitektur, och mat, och social kompetens. Speaking of which, hur kan ett land som lyckades erövra halva världen tack vare sin krydd- och tehandel helt och fullt ha missat att man faktiskt kan använda nämnda kryddor i sin mat?

Ursprungligen av shandar:

Offtopic:

..och arkitektur, och mat, och social kompetens. Speaking of which, hur kan ett land som lyckades erövra halva världen tack vare sin krydd- och tehandel helt och fullt ha missat att man faktiskt kan använda nämnda kryddor i sin mat?

Vad är det för fel med engelsk arkitektur nu då? De har fan så många fler spännande arkitekter än sverige, som är fast i en funkisdimma sen stockholmsutställningen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-14 10:38
Ursprungligen av shandar:

Offtopic:

..och arkitektur, och mat, och social kompetens. Speaking of which, hur kan ett land som lyckades erövra halva världen tack vare sin krydd- och tehandel helt och fullt ha missat att man faktiskt kan använda nämnda kryddor i sin mat?

Aha, jag fattar.. kardeMUMma

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-09-13 19:32

Grejen är att de gör "grejen" i England, så det lär inte vara något annat än iTunes Store-relaterat eller iPhone för Europa. Annars tänkte jag först, innan jag såg platsen, att det hade med talförståelse för OS X att göra.

  • Medlem
  • 2007-09-13 19:35

Bäst att vänta till Sverige release då...

Kan det inte bara helt sonika vara en jävla massa iPod Touches?
Varför måste det nödvändigtvis vara iPhones?

Ursprungligen av RockyMontana:

Kan det inte bara helt sonika vara en jävla massa iPod Touches?
Varför måste det nödvändigtvis vara iPhones?

Kan ju iofs faktist vara en vanlig pressvisning som du säger

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-14 20:53
Ursprungligen av RockyMontana:

Kan det inte bara helt sonika vara en jävla massa iPod Touches?
Varför måste det nödvändigtvis vara iPhones?

För att inbjudan lyder "Mum is no longer the word." Detta innebär att något som Apple hållit tyst om kommer att avslöjas.

Vad har Apple hållit tyst om i just Europa? Filmer i iTunes och om iPhone.

Leveransdatumet för iPod Touch är däremot känt, det står ju på deras hemsida. Shipping till Europa och USA sköts separat, därför kan man köpa iPod Touch i butik på andra sidan Atlanten men inte här.

Hade det nu inte haft något med Europa att göra hade Apple hållit eventet i USA, kanske San Fran som dom ju alltid gör. Det skulle innebära mycket mindre trassel bland annat. Nu när eventet faktiskt hålls i Europa, självklart i det Apple Store-tätaste landet också, lär det vara något som har med detta kontinent att göra.

Jag tror absolut på något om iPhone.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-14 08:42

Vad är det för fel på maten? Dom har redig och god mat

Ursprungligen av Bijan:

Vad är det för fel på maten? Dom har redig och god mat

Fish & Chips = mums

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-09-14 16:44
Ursprungligen av Bijan:

Vad är det för fel på maten? Dom har redig och god mat

Den är tung, ofta friterad och relativt smaklös. Ananrs är det väl ok antar jag.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-14 20:59
Ursprungligen av Snooze:

Den är tung, ofta friterad och relativt smaklös. Ananrs är det väl ok antar jag.

Samma sak gäller då för amerikansk mat.

Vad sägs då om Cheeseburger Pizza, nuvarande amerikanska presidentens favoritmaträtt?

Jämfört med vad som finns på andra sidan oceanen är Fish & Chips rena himmelen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-14 21:23
Ursprungligen av boris91:

Samma sak gäller då för amerikansk mat.

Vad sägs då om Cheeseburger Pizza, nuvarande amerikanska presidentens favoritmaträtt?

Jämfört med vad som finns på andra sidan oceanen är Fish & Chips rena himmelen.

Märks att du aldrig har varit i USA.

Visst, det finns mycket skräpmat, men resturangen Chillis och amerikanarnas grillkök är guld!

Bevaka tråden