Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga av "Bestämmer kontinuerlig uppspelning"?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-09-03 20:04

Hallå, har använt iTunes ett bra tag och när version 7.0 kom la de till en funktion som jag verkligen stör mig på, "Bestämmer kontinuerlig uppspelning". Mitt biblotek består av 19 000 låtar och när den skulle kolla igenom alla låtar tog det flera timmar, + att datorn inte gick att använda undertiden. Någon av er som förstått syftet med denna onödiga funktion och vet hur man slår av den?

Den funktionen är kanon!
Den Möjliggör Uppspelning av en skiva utan avbrott!
T ex: Pink Floyd-Dark Side Of The Moon, Coldplay-X&Y eller diverse symfonier med olika satser!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-09-03 20:18

Men för dem som inte vill ha den funktionen då?:O Blir ganska segt att kolla igenom 19 000 låtar.

Markera alla: Command + A
Tryck Command + I
Bocka för Gapless Album och välj NO!

Såg i en annan post att du använder PC!!!
Byt ut command mot control så ska det fungera.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-09-04 11:08

Funktionen är nog användbar, men det jag irriterar mig på är att även om genomsökningen gjorts en gång så händer det lite då och då att den startar igen när jag startar iTunes. Det borde väl räcka att kontrollera ev. nytillagda låtar, tycker man...

Stänga av "Bestämmer kontinuerlig uppspelning"?

Ja så har man fått huvudbry fär kvällen också. Tänkte se om det är någon som kan hälpa till.

Jag håller på att försöka dela mitt itunes bibilotek mellan datorerna så att man kan lägga till saker från båda två utan att updatera två bibilotek. Har sett många trådar om detta och försöker göra som de beskriver. Musiken ligger på minins externa hårddisk och nu så håller jag på att importerar bibiloteket till macbooken men det går grymt segt och det står att den "Bestämmer kontiunerlig uppspelningsinformation" vad tusan är det och kan man stänga av det på nått sätt? Trycker jag bort det nu så startar den det direkt nästa gång itunes går igång.
//Jon

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-09-12 22:03

Slog ihop två trådar om samma sak.

1
Bevaka tråden