Leveranstid för Touch?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-12 18:14

Jag hade tänkt o beställa min touch den 25.. På sidan står det att den "skickas efter: By September 28th". Menas det då att ifall jag har beställt den, så kommer den att skickas den 28:e, eller kommer dom "få" beställningen då.. För jag har lite ont om tid.. Ska utomlands en vecka efter.. Så de hade vatt gett o ha den innan dess!

Min har preliminärt avsändningsdatum den 28e med leverans den 2-3 okt, men jag beställde ca 20 minuter efter den presenterades så är möjligt det tar längre tid om man beställer senare...

Jag tror att det i första hand betyder att den 28 september så planerar dom att börja leverera, överhuvudtaget. Förhoppningvis når dom det målet och förhoppningsvis har dom tillräckligt med modeller tills dess för att kunna leverera även till dig, men se det hela som ganska osäkert än så länge, så minskar risken för besvikelse.

• Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-13 00:31

Har följt en del trådar på Apple.com/support där folk (särskilt från UK) haft ett belopp på sitt konto som är reserverat/öronmärkt, men som nu inte är det längre. En antydan på att det kanske sker leverans snart!

Ett till tecken är att de har lagt ut iPod touch-manualen på Apple.com/support!

• Medlem
  • 2007-09-13 11:30

Blev just bara lite deprimerad över att Macoteket flyttat fram sin leverans till 24 oktober från tidigare 30 september...

Ursprungligen av Legolas:

Har följt en del trådar på Apple.com/support där folk (särskilt från UK) haft ett belopp på sitt konto som är reserverat/öronmärkt, men som nu inte är det längre. En antydan på att det kanske sker leverans snart!

Alla kortköp visas som reserverade i några dagar innan pengarna verkligen dras, så det behöver inte betyda någonting alls... Men hoppas kan man alltid!

• Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-13 17:57
Ursprungligen av headlessmike:

Alla kortköp visas som reserverade i några dagar innan pengarna verkligen dras, så det behöver inte betyda någonting alls... Men hoppas kan man alltid!

Jag tror inte riktigt på dig. Det är ju så att beloppet är reserverat fram tills dess att de skickar produkten, sen dras pengarna från kontot. På mitt konto har det varit reserverat i en vecka nu.

Ursprungligen av Legolas:

Jag tror inte riktigt på dig. Det är ju så att beloppet är reserverat fram tills dess att de skickar produkten, sen dras pengarna från kontot. På mitt konto har det varit reserverat i en vecka nu.

Nej så är det inte. En reservering gäller bara några dagar, sen syns pengarna på kontot igen om varan inte skickats. Läs på.

• Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-14 22:56
Ursprungligen av Rickard A:

Nej så är det inte. En reservering gäller bara några dagar, sen syns pengarna på kontot igen om varan inte skickats. Läs på.

Sorry, har nu erfarit detta. Mitt reserverade belopp är nu borta. Mina djupaste ursäkter.

Den har börjat säljas i USA nu! Läs mer i den här tråden.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-09-14 14:24

Dom kommer att skickas från Holland 28 sep enligt planen. Leverans några vardagar senare.

Ett belopp kan inte vara reserverat hur länge som helst, hur länge skiljer mellan banker och länder. Om reservationen faller av innebär det bara att banken inte låter Apple ha reservationen längre. Pengarna kommer dras när Apple skickar prylarna.

• Medlem
  • Habo
  • 2007-09-19 15:37

Ökat från 2-3 okt till 8e oktober nu.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-19 21:24
Ursprungligen av soft:

Samma här och jag beställde ett par timmar efter lanseringen.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-19 23:36
Ursprungligen av odelsteken:

Samma här och jag beställde ett par timmar efter lanseringen.

Beställde inom 3 minuter från dess att AppleStore gick upp. Har också

Beräknad avsändning: 28 Sep, 2007
Beräknad leverans: 08 Oct, 2007 - 09 Oct, 2007

• Medlem
  • Varberg
  • 2007-09-20 09:40
Ursprungligen av soft:

Samma här!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-19 16:54

Helvete... Kan man få den i butik tidigare tro?

Min ökade också fast till 09-10... Känns riktigt roligt, speciellt när folk i usa har fått dem skickade den 18e för leverans den 21.

Beräknad avsändning: 28 Sep, 2007
Beräknad leverans: 09 Oct, 2007 - 10 Oct, 2007

1
Bevaka tråden