Äntligen Back to School-erbjudande på Mecenat Apple Store

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-09-12 13:13

Äntligen erbjuder Apple Mecenat Store rabatt när man inhandlar en mac och samtidigt köper minst en Ipod Nano 4GB, hel 1200 spänn tebax!

Synd att man inte orkade vänta och köpte en Macbook i somras.....

Grattis alla som höll ut:D

//J

• Medlem
  • 2007-09-12 13:41

Jonez! Tack för hjälpen. Snabbare kommunikation får man leta efter!

Vi är alla fantastiskt glada över att kunna erbjuda Apples Back-To-School.

Köp en 4 GB iPod nano eller en iPod tillsammans med din Mac och få upp till 1200 kronor tillbaka genom att skicka in rabattkupongen.

Och som grädde på moset är iPod touch en av modellerna som ingår. Glöm inte att läsa alla kampanjdetaljer, för det är lite plock med streckkoder mm, men det är väl värt besväret.

För dig med Mecenatkort och för dig med CSN-kort.

Som alltid är kommentarer, förslag och idéer välkomna.

Måns Thuresson
Mecenat (CSN- och Mecenatkortet)
mans.thuresson@mecenat.se

Senast redigerat 2007-09-12 14:55
  • Medlem
  • 2007-09-12 23:04
Ursprungligen av caktusaurus:

Betyder detta att rabatten faktiskt gäller 8GB nanon ändå?

Ja, iPod nano 8GB gäller.

Så här står det i Apples kampanjdokument:

Mac-produkt – någon av följande:
Alla Mac-datorer och beställningsbyggda versioner av dessa är berättigande, utom Mac mini, Apple TV och iPhone.
iPod-produkt – någon av följande:
Alla iPod och iPod nano exklusive iPod shuffle.

Det står en hel del till som man bör läsa

PS. Måns, eran länk till rabattblanketten på Mecenat.se fungerade inte så bra (man behöver logga in på whatcounts.com). Den här funkar nog bättre: http://pdf.euro.apple.com/pdf/pn=back_to_school_07/Back-to-School-coupon.pdf
DS.

Tack! Uppdaterad och klar så den fungerar.

Måns

• Medlem
  • Alingsås
  • 2007-09-13 09:09

Hmm . . är det så att man får pengar TILLBAKS in på ett KONTO ? Trodde man drog av priset direkt vid köpet.
Kan bli lite svårare att utnyttja erbjudanted då om man betalar datorn via ett företag, antar att de sätter in pengarna på företaget som då står för fakturan

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-13 10:04

Ursprungligen av basic:

Hmm . . är det så att man får pengar TILLBAKS in på ett KONTO ? Trodde man drog av priset direkt vid köpet.
Kan bli lite svårare att utnyttja erbjudanted då om man betalar datorn via ett företag, antar att de sätter in pengarna på företaget som då står för fakturan

Det är ett student erbjudande, låter inte så studentaktigt att ta det via ett företag?

• Medlem
  • Alingsås
  • 2007-09-13 11:08

Jo det har gått innan att ta det genom ett företag. . . så nu vet ni det !

• Medlem
  • Karlstad
  • 2007-09-12 20:47

dj-vlar, dj-vlar, dj-vlar, dj-vlar, dj-vlar, dj-vlar. Köpte i somras. Jaja...;)

• Medlem
  • 2007-09-12 20:52

Såg på att det gäller fram till 2007-10-30, så det blir att vänta på Leopard för min del. Vilken tur att jag inte beställde min nya ipod förra veckan. Hade tänkte att vänta den här veckan ut, och det var tur.

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-09-13 22:25
Ursprungligen av fredl:

Såg på att det gäller fram till 2007-10-30, så det blir att vänta på Leopard för min del. Vilken tur att jag inte beställde min nya ipod förra veckan. Hade tänkte att vänta den här veckan ut, och det var tur.

Håller med... jag väntar också på leopard....som förhoppningsvis ska ha kommit innan den 30 okt ...sen är de ju schysst att man får en nano på köpet dessutom!

Kommer det bli rabatt på iPod Touch för sig, eller ingår det endast i kampanjen med macbook-köpet?

Isåfall, hur mycket blir rabatten? 8-10% ?

Kan man hitta någonstans hur mycket rabatten är för respektive ipod-modell? Har letat runt men har inte kunnat hitta något :/

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-14 20:26

Det är lika mycket oberoende av vilken iPod du köper. Rabatten gäller dock ej iPod Shuffle.

Ursprungligen av boris91:

Det är lika mycket oberoende av vilken iPod du köper. Rabatten gäller dock ej iPod Shuffle.

hm okej...men varför står det i så fall "upp till" 1200kr tillbaka?

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-14 20:44

Jag sluta plugga för ett tag sen. Men jag vill berömma rabatten som man kan få via CSN-kortet. De tio procent rabatt spara mig många tusenlappar då jag köpte första versionen av Intel-iMac och min nuvarande Mac Pro.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-14 21:52

Det kan man verkligen fråga sig..

EDIT: Titta in här: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/seEducation.woa/9514047/wa/PSLID?nnmm=browse&mco=39A0341B&node=home/campaigns/back_to_school_2007&wosid=KgAzZIXinhYj2hWQJ292fxJu1wx

Verkar vara brist på information, har letat ett tag nu men storleken på rabatten förblir osäker. Kanske enklast att ringa?

Ursprungligen av boris91:

Det kan man verkligen fråga sig..

EDIT: Titta in här: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/seEducation.woa/9514047/wa/PSLID?nnmm=browse&mco=39A0341B&node=home/campaigns/back_to_school_2007&wosid=KgAzZIXinhYj2hWQJ292fxJu1wx

Verkar vara brist på information, har letat ett tag nu men storleken på rabatten förblir osäker. Kanske enklast att ringa?

Är nog det. Trodde först att det hade göra med att om man köpte en iPod som kostade mindre än 1200 kr skulle man givetvis få mindre i rabatt, men sen kom jag på att den enda iPoden som detta stämmer in på är Shuffle, och den gäller ju inte erbjudandet för.

Ringde Apple alldeles nyss. Det är 1200 kr man får, alltså ett enda belopp finns. Säljaren jag pratade med sade att "upp till" måste vara en felskrivning. Jag antar att det antingen kom från översättning av den engelska kampanjsidan, eller kopiering från förra årets svenska kampanj. Då fanns ju produkter billigare än rabattbeloppet med i kampanjen.

1200 kr får man alltså - no more, no less

Senast redigerat 2007-09-18 16:16

hm ja jag får nog göra det, hittar inget om det på apple.se. Fast är lite sugen på att vänta till Leopard kommer

lite dum fråga kanske men finns det någon risk med att klippa ut sträck koden?

Grejen är den att en vän ska köpa en dator men han vill inte ha en iPod så jag får köpa den av honom istället:D

han undrade då om det inte blir problem om man ska lämna in datan eller liknande, ibland vill ju affärerna ha "orginal kartong" m.m.

Ursprungligen av pappersflygplan:

lite dum fråga kanske men finns det någon risk med att klippa ut sträck koden?

Grejen är den att en vän ska köpa en dator men han vill inte ha en iPod så jag får köpa den av honom istället:D

han undrade då om det inte blir problem om man ska lämna in datan eller liknande, ibland vill ju affärerna ha "orginal kartong" m.m.

Vet inte. Men om Apple krävt att streckkoderna skall klippas loss i samband med kampanjen så är ju det ett "giltigt skäl". I rabattformuläret står det att man ska "ta loss" etiketterna (låter som att man ska dra av klistermärkena, för det är väl klistermärken?). I "vanliga frågor" står det däremot:

Ursprungligen av Apple:

Måste jag skära ut hela streckkodsetiketten? Var sitter streckkodsetiketterna på kartongen? Hur känner jag igen dem?

Ja, du måste skära ut hela etiketten, inklusive artikelnumret med streckkod, serienumret med streckkod, produktbeskrivningen och alla lagren med kartong och/eller plast. Etiketten kan sitta var som helst på kartongens utsida.

Men allmänt sett tror jag inte att det är någon fara att skära bort etiketten, däremot är det lite synd på den fina förpackningen

Men allmänt sett tror jag inte att det är någon fara att skära bort etiketten, däremot är det lite synd på den fina förpackningen

Aja vi chansar, de kan la inte va nått problem eftersom det är apple som ber om koderna...
Man tacka ju inte nej till en iPod för några hundralappar.

Är det någon här som har skickat in sin rabattbegäran än? Hur gjorde ni - använde ni onlineformuläret eller skrev ni ut och postade blanketten? Man måste väl, trots att man använt onlineformuläret, skära loss etiketterna och posta tillsammans med fakturor och allt annat? Hur funkar det då, får man ett referensnummer eller något?

• Medlem
  • Umeå
  • 2007-09-19 08:19

Hmmm då kan det bli intressant att köpa en Macbook som student via avbetalning ändå. I normala fall äter räntan upp de 10% man får i studentrabatt, men nu när man får 1200 pix till en iPod också så tjänar man ändå på det.

• Medlem
  • 2007-09-26 08:58

Nej, jag väntar fortfarande på att min macbook och nano ska komma, men jag lovar att rapportera så fort jag skickat in blanketten och jag har fått pengar in på mitt konto igen. Datorn borde btw komma på fredag, den kom till Örebro imorse.

Måste man köpa datorn och ipoden samtidigt? Köpte en iMac för ett par veckor sedan, men det här erbjudandet låter ju lockande

Ja, man måste köpa datorn och ipoden samtidigt. De måste vara på samma kvitto.

Någon som vet varför Apple har valt detta omständiga och idiotiska sätt att erbjuda rabatt? Varför kan de inte bara dra av 1200:- vid köpet så slipper alla parter en massa extraarbete? Har Apple någon listig plan om att få hålla fast vid de där 1200:- ett tag extra?

Ursprungligen av oskarrr:

Någon som vet varför Apple har valt detta omständiga och idiotiska sätt att erbjuda rabatt? Varför kan de inte bara dra av 1200:- vid köpet så slipper alla parter en massa extraarbete? Har Apple någon listig plan om att få hålla fast vid de där 1200:- ett tag extra?

Det är väl räntor och annat sånt som de tjänar pengar på, skulle jag tro?

Ursprungligen av oskarrr:

Troligtvis för att de som handlar via studentsidor inte alltid är riktiga studenter. Man måste skicka in en kopia på sitt studentkort för att få pengar tillbaka, så pengartillbakasaken lär inte nyttjas i lika stor grad av icke-studenter som student-storen.

• Medlem
  • Umeå
  • 2007-10-26 12:38

Fick tillbaka mina pengar idag, men fick "bara" 1190... man undrar ju vart dom där 10 kr tog vägen. Eller stod det att man får upp till 1200 kr tillbaka.

Annars gick det snabbt som attans, skickade in alla dokument förra veckan och hade pengarna på kontot idag.. Swoosh!

Bevaka tråden