AppleStore håller inte sin leveranstid...

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2007-09-11 15:59

Beställde en macbook pro 27 augusti och fick då en beräknad avsändning mellan 05 Sep, 2007 - 10 Sep, 2007

Nu står den fortfarande som "Förberedd för avsändning" och jag börjar tveka på om jag ens får den nästa vecka

Är det bara att ta det här eller kan man begära någon slags kompensation? Vad jag har förstått så går inte Apple och goodwill ihop riktigt så det är väl inget jag kan förvänta mig...

När jag köpte min MacBook Pro blev jag lovad att den skulle vara framme 6-10 september. Den kom igår. Fin dator.

Visst borde de uppdatera din order med ett nytt beräknat datum, men så länge det bara har gått en dag över den beräknade tiden, så är det lite tidigt att börja prata om kompensation, tycker jag.

Men om det går ett par dagar till, och orderns status fortfarande inte ändrats, så kan det väl vara läge att ryta till lite.

Verkligen? Håller de inte sin leveranstid? Oj!

Kompensation - självklart! Alla borde få några tusen för att datorn är sen, det skulle säkert inte påverka priserna på maskinerna ett enda dugg.

• Medlem
  • Umeå
  • 2007-09-11 16:25

Det är problem med leveranser av LCD paneler för datorbyggarna.
Det är inte bara Apple som drabbats av detta. Dell, HP, m.fl lider av längre leveranstider än vanligt för närvarande.

• Medlem
  • Borås
  • 2007-09-11 16:33

Taz_1999: Jag gjorde inte den här tråden för att du skulle göra dig rolig på andras bekostnad så det snacket kan du lägga ner...

Om vi återigen ska vara lite seriösa, hur lång tid brukar det ta att skicka ut datorerna? De verkar ju räkna med 9 dagar men är det bara för att ha lite marginal? Tycker att det är konstigt att de trots en diff på 5 dagar inte kunde hålla sig inom ramarna. Men iom att du snackar om hur mycket priset skulle påverkas så antar jag att det är väldigt vanligt?

• Medlem
  • Borås
  • 2007-09-11 16:42

Jesper Ohlsson och zMac ska ha tack för bra svar
Jag får väl helt enkelt vänta. Lätt att brusa upp sig i windows när explorer låser sig och segar ner hela datorn

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-11 18:33

För mig har det vid ett par tillfällen stått att paketet är i Shanghai eller Holland när UPC ringer på dörren. Du borde ha den nu i dagarna. Betalade du inte med kort så har jag förstått att behandlingen går extra långsamt. Ta ett djupt andetag.

• Medlem
  • Borås
  • 2007-09-11 18:51

Så då finns det hopp kanske. Hoppas hoppas hoppas
Lite surt är det med tanke på att en kompis kompis beställde dagen innan och har fått den

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-09-11 19:06

Jag beställde en iPod Nano med gravyr onsdag den 5/9 23:32 och blev lovad leverans torsdag den 13/9. Fick den idag på förmiddagen. Rätt bra tycker jag i alla fall.

• Medlem
  • Borås
  • 2007-09-12 16:26

Nu är min dyrbara leksak skickad. Hoppas nu fan att den kommer innan 20e så att jag slipper skjuta mig själv

1
Bevaka tråden