Problem med att hitta en leveransadress

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-09-10 21:19

Jag har tänkt inom den närmaste framtiden att beställa en ny iMac och en ny iPod från AppleStore.

Som jag minns min senaste beställning från AppleStore så var man tvungen att ange en leveransadress och det var i princip omöjligt att ändra den sen.

Hitintills har jag enbart fått levererat dagtid, vilket innebär att jag är på jobbet.

Jag jobbar som dödgrävare i ett pastorat med 7 olika kyrkogårdar och där man cirkulerar runt i ett eller flera arbetslag. D v s jag vet inte förrens dagen innan normalt sett exakt vilken arbetsplats jag har. De ligger dessutom utspridda med en omkrets på några mil så det är inte så att de ligger nästgårds tyvärr.

Hur löser man detta problemet vid en beställning hos AppleStore?

Jag är inte dö-säker men det är nog lika omöjligt att ändra adressen i efterhand fortfarande. Men även om du anger en leveransadress och du inte kan ta emot grejerna när speditören kommer får du en lapp och ska kontakta dem för nytt leveransförsök. Då kanske du planera det till ett tillfälle du vet du kan ta emot paketet. Är man lite kreativ går det säkert att lösa.

Jo, ställ ut en kista på gatan och sätt dit en adresslapp. Sen' kan de lägga datorn där i. Ingen kommer att röra din leverans, jag lovar!

I apparaten: Troubles, Hannover park

Senast redigerat 2007-09-10 21:53
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-09-11 10:41

Kistan var en god idé fast jag undrar om de vågar öppna paketet och lägga i beställningen där?

Får ringa till AppleStore eftersom de vägrar att ha en mailadress idiotiskt nog för såna här frågor... I allafall kan jag ingen hitta

Har du ingen fritidskonsult till kompis, dvs någon som är arbetslös, eller känner någon som pluggar på distans som med säkerhet kan vara hemma? Då kan du väl få datorn levererad dit?

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-09-11 12:29