Problem med att hitta en leveransadress

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-09-10 21:19

Jag har tänkt inom den närmaste framtiden att beställa en ny iMac och en ny iPod från AppleStore.

Som jag minns min senaste beställning från AppleStore så var man tvungen att ange en leveransadress och det var i princip omöjligt att ändra den sen.

Hitintills har jag enbart fått levererat dagtid, vilket innebär att jag är på jobbet.

Jag jobbar som dödgrävare i ett pastorat med 7 olika kyrkogårdar och där man cirkulerar runt i ett eller flera arbetslag. D v s jag vet inte förrens dagen innan normalt sett exakt vilken arbetsplats jag har. De ligger dessutom utspridda med en omkrets på några mil så det är inte så att de ligger nästgårds tyvärr.

Hur löser man detta problemet vid en beställning hos AppleStore?

Jag är inte dö-säker men det är nog lika omöjligt att ändra adressen i efterhand fortfarande. Men även om du anger en leveransadress och du inte kan ta emot grejerna när speditören kommer får du en lapp och ska kontakta dem för nytt leveransförsök. Då kanske du planera det till ett tillfälle du vet du kan ta emot paketet. Är man lite kreativ går det säkert att lösa.

Jo, ställ ut en kista på gatan och sätt dit en adresslapp. Sen' kan de lägga datorn där i. Ingen kommer att röra din leverans, jag lovar!

I apparaten: Troubles, Hannover park

Senast redigerat 2007-09-10 21:53
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-09-11 10:41

Kistan var en god idé fast jag undrar om de vågar öppna paketet och lägga i beställningen där?

Får ringa till AppleStore eftersom de vägrar att ha en mailadress idiotiskt nog för såna här frågor... I allafall kan jag ingen hitta

Har du ingen fritidskonsult till kompis, dvs någon som är arbetslös, eller känner någon som pluggar på distans som med säkerhet kan vara hemma? Då kan du väl få datorn levererad dit?

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-09-11 12:29

Om du betalar med banköverföring eller kreditkort går det att ändra addressen i efterhand, dock är det en fördröjning på 1-2 dagar så om du konstant flyttar runt och itne i förväg vet kan det bli lurig. Försök ordna en address där det fungerar med leverans vardagar dagtid.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-11 13:09

Du anger adressen för ditt pastorat. Det finns väl någon kanslipersonal eller så som är där på dagtid?

• Medlem
  • Älmhult
  • 2007-09-11 22:14
Ursprungligen av frazze:

Du anger adressen för ditt pastorat. Det finns väl någon kanslipersonal eller så som är där på dagtid?

För att röra till det ytterligare så sitter de på annat ställe än någon av kyrkogårdarna och jag är så nyanställd så jag misstänker att de inte ens vet att jag finns där...

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-12 17:19
Ursprungligen av iggy:

För att röra till det ytterligare så sitter de på annat ställe än någon av kyrkogårdarna och jag är så nyanställd så jag misstänker att de inte ens vet att jag finns där...

Eller så ringer man till dom och förvarnar om att det troligen kommer ett paket från den-och-den som du väntar på. Ibland kan det vara bra att tillägga att allt redan är betalt - det är bara att ta emot och skriva under. Det gjorde jag inom samma företag, i samma hus, med min godsmottagning. Och jag blev förklassiskt servad med leverans till mitt rum.

Hjälp och du skola bli hjälpt.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2007-09-11 22:14

Ringde hur som helst till AppleStore tidigare idag (vilka idioter som inte har en mailadress ens...) och eftersom alla svensktalande där var upptagna så pratade jag med en engelsman, som förvisso var trevlig, men mitt problem med olika adresser blev inte lättare att förklara...

Det verkade som att det inte gick att lösa mer än om jag inte gick in några dagar innan och ändrade leveransadress på beställningen och om jag då kan veta vart jag är några dagar framåt i tiden...

Får överväga att skicka sambons jobbadress som lyckligtvis är på samma ställe var dag

• Medlem
  • Älmhult
  • 2007-09-11 22:15

Ps: Överväger att åka till Janssons Data i Helsingborg för att köpa prylarna istället...

• Medlem
  • Älmhult
  • 2007-09-12 18:30

Får överväga att göra så ändå. Alla andra lösningar blir för dyra för min smak och särskilt rik är jag ju dessvärre inte...

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-12 19:45

Hoppas det löser sig för dig. Men jag vet inte om jag har hamnat i samma båt.

Har beställt en Ipod Nano, och såg idag att det har blivit skickat med TNT, och dem var här klockan 14.00 men jag var inte hemma för jag jobbar. Men ingen lapp eller telefonsamtal fick man. Så jag undrar lite vad som händer nu?

Ursprungligen av Kajan:

Hoppas det löser sig för dig. Men jag vet inte om jag har hamnat i samma båt.

Har beställt en Ipod Nano, och såg idag att det har blivit skickat med TNT, och dem var här klockan 14.00 men jag var inte hemma för jag jobbar. Men ingen lapp eller telefonsamtal fick man. Så jag undrar lite vad som händer nu?

Hur vet du att de var där om du inte fick lapp?

En vild gissning är att du får kontakta TNT och säga till om ny utkörning. Nummer hittar du på TNTs hemsida.

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-12 21:33
Ursprungligen av Rickard A:

Hur vet du att de var där om du inte fick lapp?

En vild gissning är att du får kontakta TNT och säga till om ny utkörning. Nummer hittar du på TNTs hemsida.

För jag har använt Apples och TNTs hemsida för att spåra mitt packet och det står på TNT's sida: 12 sep 2007 13:40 Malmo Not Home On Delivery Attempt To Residential Address

Tycker dock det e dåligt att TNT varken lägger lapp eller ringer. För jag ska väll inte behöva göra en spårning för att få reda på var mitt paket tar vägen. Om jag nu inte hade haft tillgång till nätet t.ex. Så hade jag varit ovetande om att dem har varit här och hur länge hade man då väntat med att ringa dem? Hade inte ens vetat att det är TNT som leverar.

Men jag avvaktar tills imorgon och ser om dem hör av sig.

Men e det någon som vet om dem gör som posten gör om det inte går ner i brevlådan att dem lämnar det på närmaste utlämningsställe och antingen så skriver postmannen en avi o lägger direkt i brevlådan när han e där eller så går avin ut från utlämningstället?

Annars har det gått väldigt fort vilket är positivt, beställde kl 22.30 i måndags kväll och var lovad enligt apples hemsida att det skulle levererats senast den 17:e, sen när jag fick beställningspappret på mailen så stod där beräknad leverans den 14:e och nu har de varit här redan den 12:e

Ursprungligen av Kajan:

Men e det någon som vet om dem gör som posten gör om det inte går ner i brevlådan att dem lämnar det på närmaste utlämningsställe och antingen så skriver postmannen en avi o lägger direkt i brevlådan när han e där eller så går avin ut från utlämningstället?

Gör det lätt för dig och kontakta TNT. Deras kundtjänst har öppet dygnet runt. Är du inte hemma imorgon om de försöker igen får du bara vänta ytterligare en dag. Glöm att de ringer och frågar om du är hemma.

Nej de lämnar inte på ett utlämningsställe.

Ibland undrar man inte om det vore lättare om man kunde välja att det ska skickas ut som postpaket så att man kan gå till sitt serviceställe och hämta ut paketet.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2007-09-15 09:51
Ursprungligen av wrongturn:

Ibland undrar man inte om det vore lättare om man kunde välja att det ska skickas ut som postpaket så att man kan gå till sitt serviceställe och hämta ut paketet.

Det hade helt klart underlättat om man hade möjligheten att välja.

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-15 10:05

Torsdagen kom och får SMS från TNT att dem har ett paket till mig och jag ska ringa deras kundtjänst. Hon som svarar är väldigt trevlig o säger att dem var hos mig på onsdagen men jag var inte hemma. Så nu kan jag välja att antingen hämta paketet själv eller vänta tills dem kör ut det på fredagen. Jag sa att jag kunde hämta det själv, och då låg paketet på en postterminal här i Malmö. Alltså inget utlämningställe utan själva terminalen där mer eller mindre det mesta som går in o ut ur Malmö går igenom.

Så tycker ju dem borde kunna ha någonstans där du kan hämta ditt paket...

Tjo

Jag beställde en MacMini i förrgår. Försäljaren var hur trevlig som helst. Sen idag när jag skulle kolla min order så ser jag till min förtvivlan att UPS inte kan hitta hem till mig... Vad händer då? Kontaktar de mig? Nä, inte ett skit. De bara ger upp. Chaffören i bilen har inte ens en telefon! Helt jävla fruktansvärd service.

Apple Store måste ju informera om att man måste sitta hemma mellan 9-17 för att vänta in paktet.... Särskilt som de vet att det var till en privatperson datorn skulle skickas till.

Summan av kardemumman blev att jag beställde skiten via InWareHouse och pyser dit och hämtar den... Snabbare, enklare, trevligare.

1
Bevaka tråden