Sökes: Förening eller person med garage

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om det finns någon prylintresserad förening eller kanske bara en vanlig prylsamlare med garage som vill ha några kartonger med prylar.

Totalt är det 13 flyttkartonger med följande innehåll (antalen avser alltså hela kartonger):

3st Nya Speedmania chassin, DLT band, PCI-kort etc: SCSI-kort, grafikkort, ljudkort etc för PC & Mac.
1st Nätverksswitchar, hubbar, nätverkskort, Console Switchar
1st Kablage för Console Switchar
1st Kablar TP Ethernet
1st Bildskärmskablar VGA/DVI
3st 220V strömkablar i varierande längder
2st Tangentbord USB/PS2 & datorhögtalare

Det mesta är prylar som "blivit över" från konkursbon under min tid på Recycler. En del är också testprylar från Speedmania-tiden, dvs hårddiskchassin och datortillbehör.

Helst skulle jag skänka ovanstående till en datorförening eller något annat ideellt. Allra helst till föreningen 99mac om vi hade en sådan! Skulle kännas lite dumt att ge allt till någon annan prylsamlare som bara lägger det på hög (som jag)

Helt klart intressant

När befinner du dig norr om Umeå nästa gång?

Ursprungligen av rikard.agren:

Helt klart intressant

När befinner du dig norr om Umeå nästa gång?

Haha - får jag fråga det motsatta?

Av princip befinner jag mig aldrig söder om länsgränsen

Skämt å sido.

Mycket hade säkert kommit till användning, men jag är inte så desperat att jag åker 80 mil enkel väg. Dessutom har jag redan ett gammalt hus, men en ung fru = lite tid

• Medlem
  • Härnösand
  • 2007-09-11 10:53

Prylsamlarföreningen lokalen.org med medlemmar som vacum och sidde, vi kan nog hämta hem hela potten

Skall kolla om jag kan låna lilla skåpbilen från jobbet över en helg. Har fler burkar i stockholm som ändå måste hämtas och det blir nog dyrare med frakt för de än att köra liten diselgrej fram och tillbaka till stockholm.

Ursprungligen av VaCUm:

Prylsamlarföreningen lokalen.org med medlemmar som vacum och sidde, vi kan nog hämta hem hela potten

Skall kolla om jag kan låna lilla skåpbilen från jobbet över en helg. Har fler burkar i stockholm som ändå måste hämtas och det blir nog dyrare med frakt för de än att köra liten diselgrej fram och tillbaka till stockholm.

Haha, ännu fler prylsamlare

Vore ju kul om ni kunde arrangera någon MacPub eller liknande så att 99mac-folk får möjlighet att hämta/köpa grejer också.

• Medlem
  • Härnösand
  • 2007-09-11 11:08

Skulle vara ett kul projekt att vara ett gäng som sitter och gör en lista över exakt allt i lådorna och slänger ut på en liten webshop där det mesta är i princip gratis+frakt :-). Lite öl under tiden och det blir ett trevligt litet projekt.

Slår man ut kostnaden för resa fram och tillbaka blir det inte mycket per grej.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-11 11:12

Macpubbar har vi endel i Sundsvall, så det ska nog gå vägen att göra en lista(Ta foton) på grejer, och sedan hustla ut prylar under pubbens kväll, altenativt att folk får paxa grejer och hämta själv.

Ursprungligen av Sidde:

Macpubbar har vi endel i Sundsvall, så det ska nog gå vägen att göra en lista(Ta foton) på grejer, och sedan hustla ut prylar under pubbens kväll, altenativt att folk får paxa grejer och hämta själv.

Låter som en prima idé. Det finns alltid plats för mer prylar

Nu står kartongerna på mitt kontor i city - redo för hämtning. Har inventerat lådorna grovt och ni hittar en förteckning i första inlägget. Totalt 13 lådor!

En söt tjej vid namn Maria var nyss och hämtade lådorna!

1
Bevaka tråden