Efter att en installation av drivrutiner till M-Audio's Audiophile USB hängde datorn så gick det inte längre att logga in på min användare. Dvs, jag kunde logga in, skrivbordsbakgrund och dock laddades men sen var det tvärstopp och jag hamnade på inloggningsrutan igen.

Antog att inloggningen försökte köra nåt eller komma åt nåt som inte fanns där...

Tur nog så har jag ett gästkonto utöver min användare och via det försökte jag hitta hjälp här på forumet och på google. Det fanns dock inte, vilket i för sig är bra, då är det väl inte så ofta sånt här händer

Jag gjorde såhär:

Först gjorde jag en tar-fil av min ~/Library/Preferences-katalog som säkerhetskopia om jag skulle dabba mig helt. Sen letade jag rätt på felet genom att flytta bort en inställningsfil i taget och prova att logga in imellan.

När jag testade "com.apple.recentitems.plist" gjorde det susen. Troligen låg nån slask kvar från installationen som liksom satte allt ur spel.

Well, så gjorde jag och om nån råkar ut för samma sak så är det ju bra att det finns dokumenterat. Ha det bra allihop!