Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man få en ny Mac OS X-skiva om den gamla har gått sönder?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-09 13:53

Finns det någon möjlighet att kunna få en ny os x tiger skiva? för min har gått i sönder på ett pinsamt sätt.

Går nog bara om du berättar hur den gick sönder ;P

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-09 14:24

Jag trillade i trappan med skivan i handen och tog i mot på trappsteget för att skydda mig så var CD i vägen mellan min hand och trappa så den knäcktes

Det där var ju inte så pinsamt. Det finns betydligt pinsammare sätt att ha sönder skivorna. Men prova att ringa Apple. Det värsta som kan hända är att de säger nej.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-09 15:08

sant prövar ringa imorgon så får man hoppas på det bästa

Ursprungligen av fudge:

sant prövar ringa imorgon så får man hoppas på det bästa

Glöm inte rapportera deras svar, har funderat över samma sak (mina skivor är hela dock). bra o veta, hoppas det löser sig!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-17 11:52

väntar fortfarande på svar gått en vecka sen jag maila dem. Tänkte inte betala 495 kr för ett samtal till apple support.

Min skiva har också gått sönder, dock har jag inte gjort annat än att förvarat den i skrivbordslådan.

Orkade inte hålla på att tjafsa med att reklamera utan laddade helt enkelt ner en piratkopierad.

Men det skulle såklart vara kul att ha en originalskiva som funkar.

  • Oregistrerad
  • 2007-09-19 22:49

Det är ju bara att ladda ner en skivavbild och bränna, torde inte vara allt för svårt att hitta.

Jag tappade bort mina skivor till en mac jag hade förut. Apple skickade nya mot en avgift på typ 400 kr har jag för mig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-03 11:47
Ursprungligen av stevenD:

Jag tappade bort mina skivor till en mac jag hade förut. Apple skickade nya mot en avgift på typ 400 kr har jag för mig.

kan man lika bra vänta på Leopard köpa det då.

plus har inte hört nått ifrån macsupport i Malmö gått 3 eller 4 veckor nu dålig stil.

Ursprungligen av fudge:

plus har inte hört nått ifrån macsupport i Malmö gått 3 eller 4 veckor nu dålig stil.

Varför kontaktade du MacSupport? Tidigare i tråden fick du tipset att kontakta Apple. MacSupport lär inte ge dig någon utbytes-skiva. Ja, det är dålig stil att de inte svarar på ditt mail, men om de svarar så lär de ändå hänvisa dig till Apple.

Men jag hade nog struntat i de kontakterna överhuvudtaget, och följt Doktor Gs tips istället. Du äger ju licensen, så en nerladdning kan nog försvaras, både juridiskt och moraliskt...

1
Bevaka tråden