Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport / Router

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-05-02 01:40

Min Netgear RP114 har precis ballat ur och jag står nu inför ett köp av ny router.

Tidigare hade jag kopplat ADSL -> Router -> Windows, Linux, airport -> iBook.

Jag tänkte ha ungefär samma uppsättning i fortsättningen, dock kan det nog tillkomma någon dator.

Frågan är nu om jag ska köpa 2 trådlösa "kort" till mina 2 pc datorer eller köpa en ny router. Hur pass bra fungerar den "första" versionen av Airport som router?

Om jag inte ska använda Airport vad ska jag då köpa för router? (Max 2000:-) Någon som har erfarenhet av trådlösa "kort" för stationära datorer?

Glad för tips

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-05-02 09:21

Det händer ju rätt mycket på den där marknaden. personligen skulle jag välja en gateway från D-Link eller Netgear. Bra apparater, prisvärda och funkar bra.

En mycket intressant produkt som är rätt ny är Netgear WR614GE som är en gateway som stödjer 802.11 G och B. Den har dessutom inbyggd 4-ports Ethernetswitch, "riktig" brandvägg (med stateful inspection, loggning och larmningsfunktion). Priset kan man ju inte klaga på...

Här är specifikationen hos Netgear

WR614

1
Bevaka tråden