Pris på 1:a Gen Mac Mini

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad är det värt att betala för en första generations Mac Mini, 1 gig ram, 80 gigs hårddisk, original tiger, allt med original kartonger. Ingen mus eller tangentbord.

Har en jag ska kolla på idag utsatt för 2500 kr, är det ett vettigt pris?

Ursprungligen av hallogallo:

Vad är det värt att betala för en första generations Mac Mini, 1 gig ram, 80 gigs hårddisk, original tiger, allt med original kartonger. Ingen mus eller tangentbord.

Har en jag ska kolla på idag utsatt för 2500 kr, är det ett vettigt pris?

När du skriver "första generationen" så förmodar jag att du menar G4... Eller?

Är det 1,25 eller 1,42 GHz ?
Har den Combodrive eller Superdrive?
Har den Airport?
Har den Bluetooth?

Japp, g4, 1.25. Combodrive. Ingen airport eller blåtand. Men det hade jag planerat att lägga in i den...

Jo, det är väl ett rimligt pris... Den har ju 1 GB minne, och det är värt en del... Många begagnade G4 har bara 512 eller 256.

Men om du tänker lägga pengar på Airport och Bluetooth... Tänk då på att det finns begagnade Intel-Mini (snabbare processor, snabbare bus, snabbare minne, har Airport och Bluetooth) för ca 4000-4500.

Det finns så många faktorer att väga in... t.ex. vad den ska användas till... och hur länge man tänker behålla den...

Varken airport eller bluetooth är någon panik, har en trådlös usb dongle jag tänkt använda, bluetooth skulle vara smidigt men det är ingen panik. Det känns mest som lyx för att få bort lite kablar, huvudsaken att få bort den stora windowsklumpen som står där idag.

En fråga angående bluetooth, finns det kort för bluetooth att köpa till minin eller blir det dongle? Letade på apples sida men hittar bara aiport extreme kortet.

Enklast blir väl D-Links lilla BT-120 (tror jag den heter). Kostar ca 200 kr om jag inte minns helt fel.

1
Bevaka tråden