Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upplösning på extern skärm i Vista

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kör BootCamp med Vista, och vill koppla min MacBook Pro till TVn för att köra video.

Jag får dock inte till det med upplösningen. Jag har kört en MacMini på TVn förut med Vista så jag vet att det funkar, men med MacBook Pro'n så kan jag max skicka ut 1024x768 på DVI-porten när jag kör 2 skärmar (den inbyggda och TV'n).

Jag kan tänka mig att det kanske funkar om jag endast använder TV.n som skärm och inaktiverar den inbyggda i datorn, men nrä jag kör det (genom att starta om med locket nerfällt) så skickar datorn ut 1024x768, vilket TV:n inte kan ta emot. Lite moment 22 alltså.

Med MacMinin så funkade det klockrent. TV:n native-upplösning kom upp direkt när jag startade upp den.

Någon som har en idé om hur man kan få till det med MacBook Pro'n?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-15 12:28

Tänkte bara stämma in och säga att jag har exakt samma problem. Har testat senaste drivaren från nVidia (laptop2go har sådana) samt RivaTuner men inget kan gå förbi 1024x768 spärren. Vissa hävdar att detta är en bugg i windows drivrutinen.

Grymt frustrerande är det iaf.

1
Bevaka tråden