Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nike+ och den nya iPod-familjen

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt Apple Store ska Nike+ fungera inte bara med iPod nano, utan även nya iPod classic och iPod touch. Någon som vet att det är så, eller har det bara blivit fel i all uppdateringshysteri?

Vad jag hörde igår när jag kollade på konventet så förstog jag som det ska stämma det du skrev.

Den fungerar bara med iPod nano, 1:a, 2:a eller 3:e generationen.

/M

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-07 01:10

Hoppas Nike+ är bakåtkompatibel med iPod Video. Om den fungerar med tidigare generationer av Nano borde den ju fungera till Videon också. Isf ska jag ha en sån.

Ja, det står bara nano på Nike+-sidan, men i Apple Store står det iPod touch och iPod classic. Apples kvalitetskoll sensate tiden är inte jättebra...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-07 08:39

Med tanke på att det är vanlig dockningskontakt i de nya modellerna och även samma "operativ" i samtliga modeller så ser jag inte att det inte skulle funka.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-07 10:35
Ursprungligen av Trineo:

Med tanke på att det är vanlig dockningskontakt i de nya modellerna och även samma "operativ" i samtliga modeller så ser jag inte att det inte skulle funka.

Det är väl så att det är samma OS i nano och classic, dvs ett upphottat ipod-OS. I touchen (liksom i iPhone) är det väl den nerbantade versionen av OS X? Nano 8GB har plats för 2000 låtar medan touch 8GB har plats för 1750 låtar.

Ursprungligen av Trineo:

Med tanke på att det är vanlig dockningskontakt i de nya modellerna och även samma "operativ" i samtliga modeller så ser jag inte att det inte skulle funka.

Det stämmer förvisso att det är samma kontakt, men det har det varit tidigare också. Och Nike+ har inte fungerat med iPod video pga en mjukvaruspärr, förmodligen ville inte Apple att folk skulle springa omkring med hårddiskbaserade musikspelare. Och det verkar fortfarande vara så, med tanke på att bara iPod nano nämndes vara nike+kompatibel av Steve Jobs under senaste eventet. Dessutom står det i Nike+specarna att det krävs en nano, och på Apple Store US listas endast nano generation 1 - 3 som kompatibla.

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-07 11:11

Jo, det med hårddisk håller jag med om... men touch borde man kunna springa med då ju.
Vore bra att få det bekräftat innan jag säljer min nano känns det som...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-07 13:48
Ursprungligen av Trineo:

Jo, det med hårddisk håller jag med om... men touch borde man kunna springa med då ju.
Vore bra att få det bekräftat innan jag säljer min nano känns det som...

I US-storen står det bara nano gen. 1-3. Men t ex i Sverige, UK och Deutschland står det även classic och touch. Det verkar vara messigt just nu...

Jag hoppas nästan lite grann att den bara är till nanon eftersom jag stod i valet och kvalet mellan nano och touch och valde till slut nanon. Om den även funkar på touchen kommer jag säkert att gräma mig i år och dagar...

Den amerikanska Nike+-sidan är uppdaterad med bilder på den nya nanon och där anger man bara nano som fungerande alternativ. Där ser man även hur det ser ut med den "delade" skärmen.
Rent tekniskt borde den ju funka med både nano och classic då de verkar ha samma OS. Touchen däremot rullar väl på OS X. Classic är väl troligtvis "strypt".
http://www.apple.com/ipod/nike/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-07 13:32

På svenska apple store är ju iPod classic inkluderad...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-07 13:45

Har även för mig att någon här i dessa joggar-tävlingar kör med sin Ipod Video...

Hoppas vid min gud att den funkar med iPod Video.
Det STÅR på svenska Apple Store att den kräver Nano. MEN i de bilder som är under så finns följande med:

iPod nano 1:a generationen
iPod nano 2:a generationen (aluminium)
iPod nano
iPod classic
iPod touch

Har en Nike+ som ligger någonstans på posten och väntar på mig. Tillsammans med en lite Shoe Pouch, så jag kan använda vilka skor som helst.

LOVAR att återkomma i slutet av veckan och tala om hur det har gått för mig.
Det LÄR höras ett illvrål om det inte fungerar!

iPod Classic och iPod Video är inte samma sak, och med iPod Video har nog folk redan testat...

Ja, Trineo skriver lite vagt så ja... Men jag är inte klar över skillnaden.
Mycket jag inte är klar över. *suck*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-10 08:35

i en butk i NY sa Apple-personalen att den bara funkar med nanon eftersom den stora iPoden hade en riktig hårddisk som kan skadas om man springer med den.. och nanon tog itne skada av detta... så det bör väl i såna fall vara samma problem nu också?

Men om jag snor dotterns 2 år gamla iPod Classic, så klarar den att skumpa med mamma?

Detta kommer lösa sig snart. Fick postavin i går och kastade mig till min lokala låssaspost - för att utäcka att posten enl konstens all regler felsorterat och att mitt paket låg hos Vi i Waxholm *suck*... Make My Day! Vad är oddsen för att detta ska funka?

Skjut mig!
Hämtade paketet i regnet.
Cyklade hem.
Pluggade i den nya laddaren i dotterns Classic. Laddaren blixtrade till och dog.

Lirkade mig förväntansfullt in i Nike+ iPod-paketet.
Tryckte in sändaren i min ipod Video.
"The currenty attached accessory is not supported by this iPod"

Skjut mig!

710 spänn åt fanders!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-12 09:45
Ursprungligen av Mia med Mac:

Skjut mig!
Hämtade paketet i regnet.
Cyklade hem.
Pluggade i den nya laddaren i dotterns Classic. Laddaren blixtrade till och dog.

Lirkade mig förväntansfullt in i Nike+ iPod-paketet.
Tryckte in sändaren i min ipod Video.
"The currenty attached accessory is not supported by this iPod"

Skjut mig!

710 spänn åt fanders!

Köp en begagnad nano generation 1 eller 2 som du kan ha till att springa med. De börjar bli riktigt billiga nu. Hela Nike+ sport kit-grejen är så bra att det är värt det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-12 09:57

Skall bli intressant att se om det funkar med Touch/iPhone då de använder flashminne.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2007-09-12 09:57

"Gamla" iPod Nano Blue kostar 956 kr + moms hos Macoteket. Kanske kan vara värt det för att få Nike+ att fungera?

Nu har jag lagt ett bud på en gammal iPod Nano 1GB för att få detta att funka.
HINDRA mig för sjutton gubbar om jag är fel ute igen.

Men visst borde det fungera?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-17 22:01
Ursprungligen av Mia med Mac:

Nu har jag lagt ett bud på en gammal iPod Nano 1GB för att få detta att funka.
HINDRA mig för sjutton gubbar om jag är fel ute igen.

Men visst borde det fungera?

Alla generationer av nano ska funka med Nike+ så du bör kunna ta det lugnt...

Någon som vet ifall Nike+ fungerar med iPhone?

Sammanfattning:
Först blev jag blåst på Tradera. Det som kom var en iPod Mini (dessutom med urdraget batteri) och den är INTE Nike+ kompatibel.
Kille i Norrköping är inte kompatibel med mig - en dag ska jag dyka upp utanför hans dörr. 560 kronor åt skogen!

Sen hittade jag en rar gosse på Tradera som sålde en iPod Nano 1GB till mig för 509 kronor. Hämtade den utanför hans port.

Här börjar lyckoruset:

Det funkar!
Det är jättehäftigt.
Jag har den på jobbet...

Hur kul som helst att köra över dagens traskande till Nikes hemsida och se sina framgångar.
Nu är målet 15 mil på fyra veckor *ler*

Trallallaaaaaa...

En av de roligaste prylar jag har införskaffat på sistone.
Men slutnotan vill jag inte tala om. Tur att man inte är gift och måste börja förklara sig.

Tralllallaaaaa..!

1
Bevaka tråden