Ingen studentrabatt på iPod?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter gårdagens event är det nog många med mig som blev sugen att inhandla en iPod via Mecenat och därmed få rabatt. Tyvärr verkar det inte vara någon som helst rabatt på de nya iPodarna

Kommer rabatten eller får studenterna av någon anledningen ingen rabatt?

• Medlem
  • Umeå
  • 2007-09-06 12:15

Förhoppningsvis har de inte hunnit uppdatera hemsidan ännu vad gäller studentrabatterna. Vad låg den på tidigare, 10 procent?

Men om man ändå tänker beställa via Apple (och inte genom någon annan återförsäljare som ex. Macoteket) så lär man väl inte bli prioriterad om man handlar genom Studentkortet/ Mecenat-Apple istället för "vanliga" Apple?

• Medlem
  • 2007-09-06 22:29

oskarr mfl!

Det är bara Apple som själva känner till i vilken ordning produkter levereras till olika typer av Apple Stores, distributörer, direktköpande återförsäljare och andra, men visst finns det en "hackordning". Sedan beror det på tillgången hur viktig "hackordningen" är.

Men med en viss insikt i ämnet kan man säga att Mecenat Apple Store inte är ett dåligt val. Och utan att behöva tveka kan jag säga att vi uppskattar om vi får nöjet att ta hand om din eventuella beställning och möjligen hittar du något annat spännande bland Sveriges största samling riktiga studentrabatter.

Som alltid är idéer förslag och frågor kring hur vi kan göra studentrabatter ännu bättre mycket välkomna.

Måns Thuresson
Mecenat (CSN- och Mecenatkortet)
mans.thuresson@mecenat.se

PS Vi tog upp frågan om studentrabatt på iPod med Apple i veckan när vi träffade dem, det skadar aldrig att påpeka vikten av studentrabatter. DS

• Medlem
  • Linköping
  • 2007-09-30 16:00

jaha, och menar du då att det kommer studentrabatt på de nya modellerna också?

• Medlem
  • Älmhult
  • 2007-10-01 06:34

Jag hoppas alla noterat att man fram till 30 oktober får motsvarade en iPod Nano tillbaka om man köper både en dator och en iPod samtidigt? Visserligen inte exakt vad trådskaparen frågade efter men ändå ett tips ifall man är på gång att köpa dator och gärna vill ha en billigare iPod också

Hur ligger det till egentligen, får man 1200 kr i rabatt nu på alla iPodar eller är det typ bara iPod Touch 16 gb man får det på? Står ju lite lurigt "upp till 1200 kr i rabatt", sånt ger mig bara huvudbry Någon som vet?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-02 19:23

Alla iPods förutom Shuffle.

Har kollat upp, "upp till" är en felskrivning, det är alltid 1200kr tillbaka.

Jag blir lite förvirrad, då billigaste nanon kostar 1395, då får man ju faktiskt inte hela nanon, fast de säger det? Man får väll lägga till de där sista 195 kr, eller? För det är väll fortfarande ingen csn-rabatt på iPodsen, iaf vad jag ser?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-03 00:13
Ursprungligen av Naqilja:

Jag blir lite förvirrad, då billigaste nanon kostar 1395, då får man ju faktiskt inte hela nanon, fast de säger det? Man får väll lägga till de där sista 195 kr, eller? För det är väll fortfarande ingen csn-rabatt på iPodsen, iaf vad jag ser?

Moms.

1
Bevaka tråden