Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny version av Adium 1.1.x ute nu

Tråden skapades och har fått 75 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Adium har fått stöd för audio/video-chatt via en plugin:

http://www.adiumx.com/blog/

Ursprungligen av Capeman:

Adium har fått stöd för audio/video-chatt via en plugin:

http://www.adiumx.com/blog/

Jag tog upp det i en egen tråd förut: Flashlösning ger videomöjligheter för Adium

Det passar bättre där för egentligen handlar det bara om att skicka en länk i Adium, resten går via en webbaserad flashlösning.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag tog upp det i en egen tråd förut: Flashlösning ger videomöjligheter för Adium

Det passar bättre där för egentligen handlar det bara om att skicka en länk i Adium, resten går via en webbaserad flashlösning.

Ok ok ok, du var 35 minuter snabbare! Hursomhelst är det här en funktion som många har efterfrågat, och även om det inte är vad folk i slutändan vill ha, är det åtminstone en tillfällig lösning. Eftersom den här tråden har rätt många inlägg och många som följer den, tänkte jag att det var bättre att lägga länken här hellre än i en egen tråd.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2007-12-09 12:43

Adium 1.2

Adium 1.2 betan ute!
http://beta.adiumx.com/

Men jag hittar fortfarande inga personliga meddelanden

Ursprungligen av ledin:

Adium 1.2 betan ute!
http://beta.adiumx.com/

Men jag hittar fortfarande inga personliga meddelanden

Ska vi inte ta diskussioner kring 1.2 beta i en ny tråd?

När det gäller personliga meddelanden kan det säkert vara så att de inte har implementerat det än. Hoppas verkligen det kommer personliga meddelanden snart, anledningen till att jag ej kör msn i Adium är just avsaknaden av personliga meddelanden.

Konstigt är det dock att det ska ta sån tid att få till personliga meddelanden med det bakomliggande libpurple, när man i Miranda IM på PC haft personligameddelande i flera år. Varför lyckas de men inte libpurple med personliga meddelanen?

  • Medlem
  • Arvika
  • 2007-12-09 13:27
Ursprungligen av Mikael E:

Ska vi inte ta diskussioner kring 1.2 beta i en ny tråd?

När det gäller personliga meddelanden kan det säkert vara så att de inte har implementerat det än. Hoppas verkligen det kommer personliga meddelanden snart, anledningen till att jag ej kör msn i Adium är just avsaknaden av personliga meddelanden.

Konstigt är det dock att det ska ta sån tid att få till personliga meddelanden med det bakomliggande libpurple, när man i Miranda IM på PC haft personligameddelande i flera år. Varför lyckas de men inte libpurple med personliga meddelanen?

Nja, det är väl bäst att hålla sig i samlingstråden tills vidare iaf

Samma här, kör MSN messenger tills Adium får stöd för personliga meddelanden...

Hittade följande svar i Adiums blogg angående personliga meddelanden i Adium.

Citat:

MSNP14 support had several bugs in it that prevented us from using it. Adium-wise, we're ready to use the code, we just need to wait for a libpurple release that has it.

Det blir till ytterligare väntan innan vi kan se stöd för personliga meddelanden i Adium. Hoppas det blir ordning på buggarna till den färdiga versionen av Adium 1.2

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-09 21:02
Ursprungligen av Mikael E:

Hoppas det blir ordning på buggarna till den färdiga versionen av Adium 1.2

Även om libpurple skulle bli buggfritt idag skulle det inte landa i 1.2 gissar jag. När betaperioden startar brukar inga stora ändringar göras.

mm men sjukt fult! lika amsn funkar oxå. amsn har bättre video tycker jag..synd att adium inte kirrar det. adium > allt

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-12-09 21:32

Svårt att säga att det är fult när det kan se ut nästan hur som helst...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-12 15:34

Ny version ute.

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Ny version ute.

Ja, en ny version av 1.2-betan, ja. Den "officiella" versionen är fortfarande 1.1.4.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, en ny version av 1.2-betan, ja. Den "officiella" versionen är fortfarande 1.1.4.

Precis. Och för vidare diskussioner om 1.2 så har vi denna tråd: Vad som kommer i Adium 1.2

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-23 19:03

Ny version ute.
1.2b4

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Ny version ute.
1.2b4

Yes!!

Läs Adrians inlägg som ligger precis före ditt! Den här tråden handlar om 1.1.x. Det finns en annan tråd för 1.2

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-24 13:20

Sökte, men hittade den inte. Hoppas att ni kan överleva julen ändå
Adrian kanske kan flytta den.

Yes!!

Bevaka tråden