Extrakostnad vid leverans till England?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-03 15:46

Tänkte precis klicka på KÖP och bekräfta mitt köp av en 15" Macbook Pro samt ett sleeve med det. Men såg att det inte förväntades leveransdatum förrens 21 - 27 september, och runt det datumet åker jag tillbaka till England för att fortsätta studera. Min fråga är då..

Om jag istället väntar några dagar, och ber dem skicka beställningen till England, kommer någon extra kostnad hamna över mig. Och har någon vetskap om när under dagen som paketen levereras så man inte missar det..

Tack på förhand !

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-03 16:53

Det går säkert bra. Annars skulle jag om jag var du hitta en annan återförsäljare än apple store.
MVH

• Medlem
  • Mölndal
  • 2007-09-03 17:31

Jag skulle nog beställa den från AppleStore UK, då får du också ett lägre pris (de har en lägre "moms" VAT)

Levererar verkligen svenska Applestore utomlands? Det är jag rätt säker på att de inte gör.

• Medlem
  • International user
  • 2007-09-03 18:07

Beställ från AppleStore for Higher Education i England. Några hundringar billigare än svenska AppleStore. Däremot måste du ringa och berätta att du vill ha svenskt tangentbord, det går inte att välja när man beställer online.

Finns ingen anledning till att be svenska AppleStore skicka sakerna till England, det kommer bara bli väldigt dyrt.

• Medlem
  • International user
  • 2007-09-05 18:50

Så då borde jag beställa ifrån UK, och säga åt dem att jag vill ha med svenskt tangentbord. Vilket gör att det iprincip hamnar på + - noll i slutändan alltså ?

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-09-05 18:57

Man kan bara få leverans till det land man beställer ifrån så om du vill ha den till UK måste du beställa från UK storen.

Ändra till svenskt tangentbord går sedan bara att göra på standard modeller (dvs inte ändra något, utan att välja något utav dom 3-4 standard alternativen. Dock inte iMac 2.8ghz). Bara ringa Apple och be dom ändra alternatift beställa hoss en säljare så ser dom till att det blir gjort (förutsatt att du ber dom ordna det)

En sak att tänka på är att om du skulle få problem och ska ha din dator utbytt eller återlämnad måste det ske i UK (service kan du få i sverige) och att du köper den under UK konsumentköp lag och inte svensk.

Fraktfritt är det på en MBP oavsett från vilken onlinestore du handlar ifrån.

• Medlem
  • International user
  • 2007-09-12 00:50
Ursprungligen av Sm00ce:

En sak att tänka på är att om du skulle få problem och ska ha din dator utbytt eller återlämnad måste det ske i UK (service kan du få i sverige) och att du köper den under UK konsumentköp lag och inte svensk.

Och är det sämre på något sätt i UK snarare än Sverige, eller har du/någon koll på detta?
Kommer läsa i England 2 år framöver, men vill ju givetvis ha de bästa vilkoren för min dator osv..

Tack för all hjälp so far !

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-09-12 09:50

Dålig koll på UK konsumentköp lag men jag vågar nästan lova att svensk är fördelaktigare för dig. Nordisk konsumentköp lag är i regel väldigt hård mot företagen.

Med tanke på att du ska bo i england så skulle jag nog endå ta från UK butiken då du endå inte kan använda svensk konsumentköplag utan att flytta datorn till sverige.

1
Bevaka tråden