Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man få nätverket att ligga kvar?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Har en gammal ibook G4 som jag kör trådlöst, de andra datorerna i nätverket är PCs. En av mina PCs använder jag som server där jag har filmer, musik mm.

När jag vill åt detta på min ibook går jag in på nätverket och väljer den disk på PCn som jag vill åt och så hamnar den på skrivbordet i ibooken. Men så fort jag slår igen locket så tappar den kontakten och göra får göra om den något omständiga proceduren igen.

Finns det nåt sätt att få ibooken att automatisk reconnecta den disk på PCn som jag vill åt så att den alltid finns tillgänglig?

Jag kör macos 10.3.3.

/ Klasse

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-03 06:27

Vet inte, men tror inte det. Men du kan alltid dra mappen till bredvid papperskorgen i docken och bara klicka på den när vill ha åtkomst.

Du kan också lägga den i "login items" på ditt konto så loggar den in varje gång du loggar in på din dator.

Jag rekommenderar att du användar programuppdatering som finns uppe i vänstra hörnet under äpplet och uppdaterar till Mac OS X 10.3.9 snarast också

Tack, det verkar fungera.

Men enligt software update är min mac up to date och inget finns att ladda ner.

Edit:
Hmm ok, jag kollade fel. Det var Finder som var version 10.3.3. MacOS hade version 10.3.9.

1
Bevaka tråden