Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.83 GHz eller 2 GHz?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Hade tänkt att införskaffa en mac mini men jag är inte riktigt säker på vilken av dem jag ska välja.

Superdrive eller större hårddisk är inget jag prioriterar, då jag aldrig bränner dvd's och lagring har jag gott om på servern.
Kommer uppgradera till 2 gb i ram oavsett vilken modell jag köper.

Är prestanda skillnaden mellan 1.83an ( som dock bara har 2 mb l2 cache ) och 2.0an värd de extra pengarna?

Kommer mest använda den som surf/chatt/ordbeh/film/musik dator.

//Christoffer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-02 15:48

jag köpte billigaste varianten som reservdator till min mb c2d 2ghz, tycker den känns ganska rapp. tror inte 0.17 ghz gör någon extrem skillnad. beror väl på om du vill ha det bästa eller om det finns andra roliga saker att spendera pengar på också

Jag funderar också på att köpa en Mac mini. Jag ska använda den till mail/surf/photoshop och indesign m.m. Klarar man sig med 1.83ghz?

  • Medlem
  • 2007-09-06 17:09
Ursprungligen av wezztar:

Jag funderar också på att köpa en Mac mini. Jag ska använda den till mail/surf/photoshop och indesign m.m. Klarar man sig med 1.83ghz?

Jag minns att det funkade med 33Mhz. Borde inte vara några akuta problem alltså.

Det OS X främst behöver är minne. Man klarar sig rätt bra med en något sämre processor faktiskt. 1GB är minimum, och två om du måste köra Rosetta.

okej, tackar. Man blev ju lite orolig när alla snackade om den som ett mediacenter och inte som en dator.

1
Bevaka tråden