Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda K800i som modem med 3.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vellinge
  • 2007-08-31 16:54

Hejsan!

Köpte precis mig ett tillägg till mitt abonnemang hos 3 som ger mig Turbo3g (jag vet, K800i har inte Turbo3g men det var deras enda alternativ för att få surfa obegränsat) Nu vill jag använda min mobil som modem (via bluetooth) så jag kan surfa med min macbook pro.

Var börjar jag?

Har googlat runt en stund men inte hittat någon guide eller något som berättar steg för steg hur man går till väga.

Är dete någon som vet vilka nummer jag ska ange sen för att använda 3's nät? *99# eller data.tre.se eller vad är det som gäller? Något användarnamn eller lösenord?

Kanske lättast att fråga om någon kopplat ihop sin K800i med en mac och fått det att fungera? Eller om någon hittar en guide som berättar hur jag steg för steg gör. Supporten hos tre var inte mycket till hjälp, han svarade bara att det var fullt möjligt att koppla ihop och använda, men han hade aldrig testat själv och visste ingen som visste hur man gjorde.
Dock sa han något snabbt om att man hade tre olika script man kunde testa för att se vilket som gav bäst effekt.

Ganska luddigt inlägg. Men jag vet inte var jag ska börja så en knuff i rätt riktning hade varit trevligt.

Trevlig helg
Peter

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2007-08-31 17:21

Direkt efter att jag postade inlägget hittade jag denna guiden:
http://forum.macworld.se/index.php?showtopic=24029&st=0&p=308489&#entry308489

Testade lite snabbt och verkade få allting att fungera. Testade att använda data.tre.se som nummer. Någon som har någon aning om det är det korrekta att använda?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-01 12:48

Man kan läsa om det här eller här eller här eller ... Helt enkelt - sök på PAN i forumet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-17 11:47

Vet du om det även går att köra PAN över USB-kabel från en K800i

Janne

1
Bevaka tråden