Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iMac G4 vägrar starta, hjälp!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett litet problem med min gamla iMac G4 (med tiger). Efter att ha varit avstängd ett tag, vägrar den helt plötsligt att starta!
Efter att ha testat att reparera den med disk utility genom terminalen, lyckades den efter långt tid få fram rutan med inloggning.
Jag har försökt med ALLA kombinationer jag kan tänka mig, men den skakar bara på huvudet. Jag har startat upp med startskiva och ändrart lösenordet, men den vill ändå inte.
När jag försöker köra disk utility repair på startskivan, låser sig datorn helt efter ett tag, och jag tvingas stänga av.

Hjälp! Jag är desperat!

/Jennie

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-03 14:35

Har du Apple Hardware Test på din OS X-installationsskiva, så kan du testa hårdvaran i din dator för att se om det är ett hårdvarufel. Kanske inte är någon mjukvarufel. T ex om hårddisken håller på att gå sönder. Eller annan komponent i datorn.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-03 14:48

Eller testa att göra en ominstallation fast du väljer Arkivera och installera, så behåller du sparad data och installerade program.

1
Bevaka tråden