Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken torrentklient är bäst?

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har fått tipset av en mac polare att testa Bits on Wheels. Kör ju azureus på win & linux burken så hoppas jag känner mig mer hemma där

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-05 14:09

Även min röst faller på transmission, även om jag inte använder den på Macen utan den går i en automatisk lösning på en annan maskin, funkar över all förväntan (med den erfarenhet man har av kassa torrent klienter )

Transmission. Jag har tidigare även testat Tomatotorrent samt Limewire och ett program till jag inte kommer ihåg vad det hette. Jag föredrar Transmission för att:

* Programmet är stabilt,
* Det är Freeware,
* Det tar liten plats,
* Det är enkelt att använda och lätt att förstå sig på utan att man behöver plöja genom en mångsidig manual,

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-06 01:17

Jag kör den gamla versionen av Azureus. Har provat flera andra och en av dem sämsta måste nog vara Transmission. Programmet är så otroligt segt, tar hundra år att "checka" en torrent, och sedan så laddar den ner skiten igen och igen. Omöjligt att seeda då den förstör bara min ratio på alla privatetrackers. Får bli azureus tills uTorrent kommer ut.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-10-06 20:53
Ursprungligen av Spyderu:

Jag kör den gamla versionen av Azureus. Har provat flera andra och en av dem sämsta måste nog vara Transmission. Programmet är så otroligt segt, tar hundra år att "checka" en torrent, och sedan så laddar den ner skiten igen och igen. Omöjligt att seeda då den förstör bara min ratio på alla privatetrackers. Får bli azureus tills uTorrent kommer ut.

Då verkar ju tänka på en pre-0.7 som led av ett och annat fel. Och det är ju faktiskt ett bra tag sedan som den gällde. Alltså faller dina argument ganska bra.

Utvecklingen av utorrent har ju stannat av sedan den ende/enda utvecklarna på OS X-porten hoppade av projektet. Och det finns ingen prognos om/när den kommer igång.

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2007-12-07 18:38

Problem med Transmission

Ursprungligen av Spyderu:

Jag kör den gamla versionen av Azureus. Har provat flera andra och en av dem sämsta måste nog vara Transmission. Programmet är så otroligt segt, tar hundra år att "checka" en torrent, och sedan så laddar den ner skiten igen och igen. Omöjligt att seeda då den förstör bara min ratio på alla privatetrackers. Får bli azureus tills uTorrent kommer ut.

Jag stör mig också på det att Transmission tankar ner samma fil igen, fast den redan är hemma. Man måste då ta bort filen manuellt. Någon som vet om det finns ngn inställning för detta? har kollat runt allting men hittar ingen.. Sen om man stänger av eller pausar en nerladdning så börjar den om från början igen?och alltså inte från där man var. Ngn som vet om man kan fixa det också?
Har haft Azeruz innan men tyckte den drog för mycket soppa.. men är inte nöjd med Transmission heller..

Det där är faktiskt rent struntprat. Transmission är måhända ingen muskelklient som Azureus, men segt? Knappast. Det hade sina problem i pre-0.7 versioner, men numera är det både rappt och stabilt, i alla fall för mig. Det går snabbt att checka en torrent, den laddar ner vad den ska och inget mer och seedningen är stabil på såväl public som private trackers. De tre, fyra private trackers jag nyttjar fungerar klockrent ihop med Transmission. Och man kan gott lasta klienten med en rejäl mängd torrents utan problem.

Med andra ord, Transmission funkar bra för såväl svenssons som powerusers.

Transmission för mig med.

Själv så kör jag med BitRocket, helt underbart tycker jag. Värt att testa för alla er som är lite veliga

Kör också azureus.
Skulle helst köra transmission dock så verkar den ha någon högsta peer gräns på 50 (om man inte moddar själv) dels så pendlar jag mellan 1mbit och 1kbit hela tiden vilket är oerhört irriterande.
Det och självklart att den laddar ner samma torrent igen

Laddar ned igen? Förstår inte alls vad ni menar där... enda gången den startar en ny nedladdning för mig är om jag flyttar orginalfilen utan att första ta bort den i transmission, något som man självklart inte gör. Det går också alldeless utmärkt att pausa och starta igen utan problem.

Känns dumt att lasta ett program för fel som förmodligen är handhavande.

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2007-12-10 19:14
Ursprungligen av jonmannen:

Laddar ned igen? Förstår inte alls vad ni menar där... enda gången den startar en ny nedladdning för mig är om jag flyttar orginalfilen utan att första ta bort den i transmission, något som man självklart inte gör. Det går också alldeless utmärkt att pausa och starta igen utan problem.

Känns dumt att lasta ett program för fel som förmodligen är handhavande.

Just det problemet jag har med att man inte kan pausa en nerladdning för att sedan ta upp den är ett fel som jag vet många haft problem med..verkar vara ngn program-bugg. Var o kolla i transmissions egna forum och väldigt många med samma problem där. klickar du tex på att den ska söka igenom hårdisken för existerande data så upptäcker den inte redan nerladdad data..
aja, blir azerus för mig tills de kan fixa sånna störande grejer

Kör Transmission, haft väldigt lite strul med den. Azureus är ett monster jämfört med Transmission när det kommer till vad det krävs för resurser av datorn.

Transmission är bra för att :

Jag kan ställa högfart/lågfart beroende på vad klockan är
(När Frun är hemma under dagtid avänder jag kanske halva bandbredden, nattetid är det full fart)

Jag kan "strypa" en nedladdning eller enbart strypa uppladdningen för att låta en prioriterad fil få maxfart.

Jag kan låta Transmission bevaka en mapp "Torrents", alla nedladdade torrents hamnar där i och då startar nedladdningen automagiskt. Ordning och reda.
Filerna som laddar ner hamnar i mappen "Nedladdat". ordning och...ja ni hajar.

Jag kan se uppladdning/nedladdning direkt på dockikonen. Smart.

Vid behov kan jag pausa all nedladdning (ex för en omstart av datorn vid systemuppdatering etc)

Tycker Transmission fungerar så otroligt bra. Enkel, small footprint, styrbart, vettigt. Uppdateringar kommer ofta (programmet underhålls)

Så vassego, där är mina fem spänn...

ja som sagt jag skulle jättegärna vilja använda transmission men den senaste versionen verkar ha fuckat upp allting och jag vägrar av princip att gå till en äldre version. då byter jag hellre program.
Dock så har jag problem i Azureus med att jag inte kan ändra gränsen för upload till mer än 5 k. skriver jag in 0 så ändrar den efter 10 sek samma med alla siffror jag provar.
Vet att detta inte är en hjälptråd så jag fulkapar lite och frågar om nån vet vad det är

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-10 20:14

Transmission har sabbat så många nedladdningar för mig att jag inte orkar använda den längre. Alla nedladdningar slutar med att man laddat ner kanske 1.5 ggr mer än man behöver pga att den laddat ner fel på något sätt. Ofta upptäcker den inte heller att den på något sätt fått ner fel data så då går det istället inte att packa upp RAR-filer eller ännu värre, en mp3 kommer bara låta fel, eller hacka till, utan att du får något felmeddelande.

Jag kör rtorrent i screen sedan ett par månader nu och kunde inte varit nöjdare. Sjukt resurssnålt men har ändå alla funktioner Transmission har (förutom GUI).

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-12-10 20:30

Transmission, utan tvekan. Senaste versionen, idag 0.95 är dock inte som den skall vara. Min 0.95 buggar totalt, kan inte hålla hastigheten mm, märkliga problem, enligt mig.

För er som känner samma, tidigare versioner finner ni på http://download.m0k.org/transmission/files/

Version 0.94 funkar dock prima igen, kör Leopard om någon funderar.

Nu är Transmission 0.96 ute. Förhoppningsvis fixar den problemen.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-12-11 20:21
Ursprungligen av Capeman:

Nu är Transmission 0.96 ute. Förhoppningsvis fixar den problemen.

Yes, nu är tidigare problem fixade!

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-12-11 20:50

Bättre än 0.94 så det är värt att uppgradera?

Verkar som det. En del har lite problem med UPnP, men det verkar vara samma strul som i förra versionen. För mig funkar det bra, och det verkar inte som om det blir en massa skadade filer längre.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-14 02:12

macbook pro osx leopard vs azureus !!!

Istallerade den senaste versionen av azureus datorn kraschar omedelbart,finns det
någon lösning på problemet ?.
Laddade ner transmission, vlket torrent funkar bäst ?

m v h Umpa !

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2008-04-14 09:46
Ursprungligen av umpa70:

Istallerade den senaste versionen av azureus datorn kraschar omedelbart,finns det
någon lösning på problemet ?.
Laddade ner transmission, vlket torrent funkar bäst ?

m v h Umpa !

Kör på Transmission du.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-17 12:27

Hjälp med Vuze, Transmission.

Hej! Jag har problemet med att jag inte kan surfa när dessa program är igång. har sökt omkring på detta forum och andra men jag fattar fan inte vad jag ska göra. Har försökt pilla lite men ingen skillnad. SÅ: Vad exakt ska jag göra för att kunna surfa samtidigt som jag laddar ner??

Ursprungligen av Ruberg:

Hej! Jag har problemet med att jag inte kan surfa när dessa program är igång. har sökt omkring på detta forum och andra men jag fattar fan inte vad jag ska göra. Har försökt pilla lite men ingen skillnad. SÅ: Vad exakt ska jag göra för att kunna surfa samtidigt som jag laddar ner??

Mer ram-minne kanske. Vet ärligt talat inte men om du kan beskriva lite mer om problemet så kan du nog få bättre förslag än mitt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-18 11:13

Nä ram-minnet tror jag väl inte ... Har en 2,4 ghz macbook 2 GB 667 MHz DDR2 SDRAM...Senaste versionen av mac os x..Om det säger er nått...Problemet uppstod efter ett tag på både transmission och vuze.. Har hört nånting om att man ska begränsa hur mycket bandbredd programmen får ta.. Men var gör man det???

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-10-18 12:33
Ursprungligen av Ruberg:

Nä ram-minnet tror jag väl inte ... Har en 2,4 ghz macbook 2 GB 667 MHz DDR2 SDRAM...Senaste versionen av mac os x..Om det säger er nått...Problemet uppstod efter ett tag på både transmission och vuze.. Har hört nånting om att man ska begränsa hur mycket bandbredd programmen får ta.. Men var gör man det???

Ja, det är en bra idé. Det är nämligen som så att standardinställningen i så gott som alla bittorrent-klienter är att utnyttja alla tillgänglig bandbredd. Det gör också att din router får jobba häcken av sig (ursäkta min franska!). Så gå in i inställningarna och dra ned framför allt upload-hastigheten.

Bevaka tråden