Problem med USB hubb och en jädra massa

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • City
  • 2007-08-26 19:23

Köpte en Western digital 120Gb hårddisk till jobbet som jag tänkte använda med min Powergook G4 (senaste modellen av G4) men det tar givetvis inte emot hårddisken utan kräver en extra strömkälla. (Hårddisken som är en 2,5" har inga extra portar som möjliggör en extra strömkälla)

Idag kilar jag därför ner till Computercity och köper en USB hub med extern strömkälla. Jag pluggar in allting och hårddisken dyker upp efter 20 sekunder, jag börjar föra över filer och så efter 10 sekunder så dör anslutningen.

Jag kan därefter inte connecta något via usb huben och min digitalkamera märks inte av när jag pluggar in usb sladd även utan usb huben, något hände där med USB portarna.

Startar om datorn och kameran lyckas datorn hitta men ingenting via usb huben, testar med att köra kameran via den osv osv

Vad kan ha blivit fel? Funkar det inte med usb hub på powerbook heller? Jag blir galen. Vill helst sälja min powerbook men sitter på 10 lök kvar i avbetalningar med hempc :/

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-26 19:36

Låter lite som om usb-hubben dog eller så

Personligen skulle jag testa byta den, att testa den i en annan maskin skulle jag vara lite försiktig med då det endå är ngt som är kopplat till 240V och mer utrustning som beter sig underligt behöver du nog inte

• Medlem
  • City
  • 2007-08-26 19:38

Hmm efter 5-10 minuter dyker disken upp igen helt oannonserat (jag vägrade montera ner den), första överföringsförsöket efter krashen är igång, skumma grejor det här.
Anledningen till att jag pluggar in en extern disk är för att ta backup på min vanliga disk som jobbat troget snart 2 år men som börjar riva ordentligt och vara jobbigt seg.

1
Bevaka tråden