Expert säljer gamla Macar till överpriser.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad f-n är det frågan om egentligen? Inte undra på att folk fortfarande tycker att "Mac är dyrare än PC".

Var nyss på Expert Mobilia i Malmö, som är en helt nybyggd och "stajlad" butik som kallar sig "Sveriges modernaste Expertbutik" (sic!) eller nåt sånt.

Flera appledatorer finns på display, vilket ju är sjukt trevligt såklart - men till fullständiga rövarpriser. Och gamla modeller! Ett exempel på överpris:
iMac 24, långsamma processorn: 16495 på AppleStore, kostar 18.299 på Expert.
Ett exempel på överpris och lurendrejeri: MacMini 1,83 GHz Core2Duo med 1GB ram kostar 5495 på AppleStore. På Expert har de den gamla MacMini 1,6 GHz CoreDuo med 512 ram för 8.995!

Detta är så gräsligt, vad om min pappa gått och köpt "den senaste MacMini" på Expert?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-25 18:37

Expert säljer väl allt till överpriser, men efterom personalen inte kan något om Mac heller för den delen så trissar dom upp Macpriserna ännu mer tror jag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-25 21:55

Detta är inget ovanligt, dock tycker jag att de fyller en bra funktion för mig iaf.

Jag använder Expert & go-on (lokal firma) som budgeterings verktyg, man går in och frågar vad något kostar, då vet man att det inte finns en chans att det kommer kosta mer än så, mycket smidigt sätt att budgetera inköp, det slutar alltid med pengar över

En sak som slog mig igår med Experkt var priset på en svart Macbook, 9990 kr, förvisso så tror jag att det var den förra modellen, men inte så illa i alla fall.

Du frågade inte varför de var sånna överpriser, dessutom på gamla modeller? Hade varit roligt att veta vad som svarat

Jag frågade Expert en gång (butiken i Kronprinsen, Malmö, rest in piece) om varför två generationer gamla modeller såldes till nypris. Svar: "Vi kan ju inte sänka priserna under våra inköpspriser!"

Med det resonemanget borde Expert sälja iMac Bondiblue 233 Mhz G3, 32 MB RAM och 4 GB HD för 15.000 kronor fortfarande.;)

1
Bevaka tråden