Ej debiterad?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-24 18:51

Hej,

Beställde idag MacBook men avbeställde den straxs efter då jag fick pengar problem.

Så då står det så här:
Om du betalade med kreditkort, har du inte blivit debiterad för den ovan angivna beställningen.

Vad menas med det här? För jag har fortfarande inte fått tillbaka pengarna som dem drog på en gång. Tar det längre tid för dem att betala tillbaka eller vadå?

M v h
//
Rasmus

När du genomförde köpet reserverades pengarna åt Apple. De har dock inte fått dem än. En reservering kan ligga kvar 3-5 bankdagar. Det sköts helt av bankerna och kortföretagen så Apple kan inte påverkar deta.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-24 19:00

Okej, jävlar vilket strul det blev helt plöstligt. Precis när man var nära att gå på moln så snubblar man och faller ner till helvetet. ;P

Men tackar för svaret.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-30 15:30

mhm

Jaha, har nu gått 6 dagar! Sjukt att det ska ta så lång tid, tar en halv sekund för dem att dra av, men måste ta en vecka på sig för att ge tillbaka pengarna...

Ursprungligen av Spyderu:

Jaha, har nu gått 6 dagar! Sjukt att det ska ta så lång tid, tar en halv sekund för dem att dra av, men måste ta en vecka på sig för att ge tillbaka pengarna...

Nej, det har inte gått 6 dagar. Du kan inte räkna lördag och söndag. Sedan i fredags har det gått 4 bank-dagar. Enligt min erfarenhet brukar det ta 3-5 bank-dagar innan en sådan reservation av pengar "släpper", och pengarna blir tillgängliga igen. Ring din bank och fråga hur lång tid det tar.

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-08-30 15:45

Det är kreditkortsföretaget (VISA?) och din bank som sölar med dessa ställtider - inte företaget du dealat med (i detta fall Apple). En gång när jag avbrutit ett uttag i utlandet tog det 2 månader innan Swebank återförde den dragna summan - och detta efter att jag lyckats leta fram en specialblankett hos banken som jag fyllte i och skickade in (reklamationsärende).
Vårt elektroniska betalningssystem är långt ifrån felfritt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-30 15:45

Varför måste alltid världen stanna upp på lördag & söndag? Aja, får väl bara vänta...

Ursprungligen av Spyderu:

Aja, får väl bara vänta...

Nej, du kan kontakta banken och/eller VISA. Det går kanske att skynda på. Man vet aldrig...

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-08-30 17:25

Apple kan faktiskt skynda på lite i dom flesta fall och få ner det till 1-2 arbetsdagar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-01 15:58

fick iallafall tillbaka pengarna i fredags.

Samtidigt som jag kan beställa Macbook igen, haha.

• Oregistrerad
  • 2007-09-08 14:46

strulpelle

1
Bevaka tråden