Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-24 17:38

Björnström: Har du 324 olästa PM? Hoppas att det är ett demo-konto och inte obesvarade förfrågningar från forumfolk.

Haha, tyvärr inte :">

Har runt 4000 PM i inboxen och några har jag inte hunnit gå igenom. Ibland har jag varit ute och rest antalet mail & pm fortsätter välla in. När man sen är tillbaka och ska gå igenom allt som har hänt blir det alldeles för mycket.

Senaste månaderna har jag dock varit duktig på att besvara mail och pm O:-)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-24 17:47

Ojojoj... Det var många PM alltså. Du får nog avsätta några dagar åt plöja igenom dessa. Bäst vore det om du får hjälp av par moderatorer. Dessa PM lär ju inte minska fortlöpande...

Ursprungligen av Hagelin:

Merlin Manns tal på Google Tech Talk om Inbox Zero var mycket bra, såg det härom veckan. Alla som funderar på hur man ska organisera sin tid så man får saker gjorda kan få sig en funderare av det.

Ursprungligen av Adrian B:

Merlin Manns tal på Google Tech Talk om Inbox Zero var mycket bra, såg det härom veckan. Alla som funderar på hur man ska organisera sin tid så man får saker gjorda kan få sig en funderare av det.

Jo, Google TechTalks är en kanonresurs. Utöver Mr. Manns Inbox Zero har jag på senaste tiden sidan sett föredrag om Best Practices in Javascript Library Design, DTrace, Launchd och Scalability and Efficiency on Data Mining Applied to Internet Applications, samt dessutom över sommaren följt en kurs i Statistical Aspects of Data Mining. Hur smidigt som helst.

Ursprungligen av Hagelin:

Jo, Google TechTalks är en kanonresurs.

Ah, det var fler bra tips. Själv kan jag rekommendera att slå ihjäl en timme med Linus Torvalds tal om git, både för att git i sig är intressant och för att Linus är kul att lyssna på, han är ingen jättebra talare, men han kompenserar det med att vara kaxigt dryg och självgod

Fast fortsätter vi såhär behöver vi nog en separat tråd för vi är helt OT

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-25 20:48
Ursprungligen av Adrian B:

Fast fortsätter vi såhär behöver vi nog en separat tråd för vi är helt OT

Feel free to hijack this one. Det var inte menat som en ny tråd eller ens att någon mer än möjligen Björnström skulle svara, så skulle detta ämne vara slut, men såhär kan det gå ibland.

Ursprungligen av Adrian B:

Ah, det var fler bra tips. Själv kan jag rekommendera att slå ihjäl en timme med Linus Torvalds tal om git, både för att git i sig är intressant och för att Linus är kul att lyssna på, han är ingen jättebra talare, men han kompenserar det med att vara kaxigt dryg och självgod

Bra tips, Linus har toppat min att-se-lista ett tag nu, så jag kollade den igår kväll (plus lite MySQL performance tuning). Definitivt underhållande.

Lite annan inriktning än Google TechTalks, men nästan lika välrepresenterade i min bokmärkeslista är TEDTalks. Vet inte hur många gånger jag kollat på Hans Rosling.

Ursprungligen av Adrian B:

Fast fortsätter vi såhär behöver vi nog en separat tråd för vi är helt OT

Oops... O:-)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-24 20:18

Det såg väldigt dumt ut när detta blev till en egen tråd... bäst att jag åtminstone infogar bilden jag bara påpekade i den ursprungliga tråden:

Jag satte mig vid 07.30 med en stor kopp kaffe och började gå igenom gamla PM. Man har verkligen missat mycket - synd!

Tror jag ska försöka hitta ett bättre sätt att hantera inkommande meddelanden, tror faktiskt jag föredrar mail, därför har jag slagit på funktionen att få mail när någon skickar PM.

Är nere på 200 olästa nu och årtalet är "hösten 2005"

Ursprungligen av Björnström:

Tror jag ska försöka hitta ett bättre sätt att hantera inkommande meddelanden

Som sagt, ta dig gärna tiden för att se Inbox Zero-talet, det kan vara nyttigt i sammanhanget.

Ursprungligen av Adrian B:

Som sagt, ta dig gärna tiden för att se Inbox Zero-talet, det kan vara nyttigt i sammanhanget.

Kollar nu!

Otroligt nog har jag nu noll olästa mail i mina inboxar i Apple Mail. Ska bara dra igenom PM inboxen också så är jag en "ny människa"

1
Bevaka tråden