Rimligt pris på begagnad 20" G5 iMac

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förutsättningarna:

Ska nu skilja mig från min iMac 20" ( 2GHz ), G5, den modellen som INTE har inbyggd kamera, dvs. nu 2 år gammal. Den har 512+512MB minne, välskött med apples vita tangentbordet (sladd) samt originalmusen med sladd. Har originalskivorna men tyvärr så är kartongen sedan länge på drift. Inköpt för 2 år sedan hos MacHuset i Borås. MacForum i Göteborg bytte både nätdel och moderkort efter 6 månader... sedan dess fungerar den perfekt. Så till frågeställningen... vad är ett rimligt pris att begära för den. Den som köper får också hämta den ( nära Borås - Ulricehamn ) ca 8 mil från Göteborg. Är 5.500 rimligt eller är det på tok för lågt? Vad har ni fått för era då ni sålt era 20" iMacar den senaste tiden. Jag säljer hellre till underpris än vara naiv nog att tro att macar har ett eget andrahandsvärde.

Mvh,
Olle Jonsson

Ja, 5500 skulle vara mitt riktvärde också, men jag gissar att du kan få upp mot 8000 om du sätter ut den på Tradera.

Jag tror du får 6500kr för den faktiskt. Dom som verkligen vet hur man säljer (typ min bror) får iväg iBook G3/900:or för samma pengar...

1
Bevaka tråden