Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G4 vilar inte från Strömsparare

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Plötsligt så vägrar min G4 QS att vilja gå ner i vila efter den förutbestämda tiden i Strömspararen. Det går bra att sätta den i vila i Finder eller via touch-knappen på plattskärmen. Har kollar runt i forumet efter tips men inget funkar för mig. Har plockat ut PCI-kort (USB), plockat ur alla USB-anslutningar mm. I Systemmeddelande ser jag inget som pågår och stör i bakgrunden. Tidigare hade jag problem med en skanner där anslutningen brutits, men det syntes i Systemmeddelanden. Har även kryssat ur Vakna när modem rings upp och Åtkomst av nätverksadministratör (Ethernet). Inget hjälper. Har zappat PRAM. Något mer man kan kolla upp?

Ursprungligen av Tommy Lyxell:

Plötsligt så vägrar min G4 QS att vilja gå ner i vila efter den förutbestämda tiden i Strömspararen. Det går bra att sätta den i vila i Finder eller via touch-knappen på plattskärmen. Har kollar runt i forumet efter tips men inget funkar för mig. Har plockat ut PCI-kort (USB), plockat ur alla USB-anslutningar mm. I Systemmeddelande ser jag inget som pågår och stör i bakgrunden. Tidigare hade jag problem med en skanner där anslutningen brutits, men det syntes i Systemmeddelanden. Har även kryssat ur Vakna när modem rings upp och Åtkomst av nätverksadministratör (Ethernet). Inget hjälper. Har zappat PRAM. Något mer man kan kolla upp?

Har du kolla så inte inställningarna vad gäller släcka skärmen (skärmsläckare) och vila krockar med varandra. Då kan du få det problemet.

Efter att ha testat de flesta tips jag kunnat hitta, som att slänga inställningsfiler, installera om drivrutiner till skannern, hundra omstarter, tittat efter alla processer jag kunde hitta i loggarna i Systemmeddelanden, trodde jag att jag hade hittat problemet. En fil i utskriftskön till den avstängda bläckstråleskrivaren kördes med jämna mellanrum i bakgrunden. Avbröt utskriften och slängde spool-filen. Hurra tänkte jag... men nää. Samma problem kvarstod. Måste vara nåt som hänt med MacOS X efter uppdateringen till 10.4.10, tänkte jag, trots att jag inte märkt av problemet i över en vecka. Körde combo-uppdateringen ytterligare en gång. Och efter det fungerar det som det ska. Vet inte vad som fattades eller som fixades. Ett ödets nyck. Det var länge sedan jag kände en sådan frustration – man har blivit van att MacOSX snurrar på som ett schweiziskt ur. Man har glömt hur det var under MacOS9.

1
Bevaka tråden