Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En webbplats på engelska (och enbart det)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-08-23 17:12

Hej,
Jag håller på att göra en sida i iWeb, där språket ska vara engelska. Problemet är att de inbyggda funktionerna som finns i den svenska versioner av iWeb resulterar i länkar som "Spela bildspel" och "Tillbaka till index", vilket inte är önskvärt. Jag har letat hur mycket som helst i den inbyggda hjälpen och på nätet men hittar ingeting. Det _måste_ väl gå?! Eller ska jag behöva ställa om språket för min användare till engelska tillfälligt??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-23 19:07

Man kan väja språk för enskilda program.
Visa info för iWeb och titta under "Språk".

Ursprungligen av Rajje:

Man kan väja språk för enskilda program.
Visa info för iWeb och titta under "Språk".

Känner mig lite trög nu, men förstår inte riktigt vart man hittar info för iWeb?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-22 23:21
Ursprungligen av Marcus_R:

Känner mig lite trög nu, men förstår inte riktigt vart man hittar info för iWeb?

Markera programmet i finder (den som heter iweb.app) och högerklicka eller ctrl klicka välj visa info.

Återaktiverar den här. Jag har samma problem men antingen är jag blind eller så finns det ingen inställning för språk här.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-08-23 20:40

Grymt, tack! Det hade jag ingen aning om så ett work around blev att byta språk för användaren, funkade bra det med, även om lite omständigt.

1
Bevaka tråden