PB12 intryck vs. iBook

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-04-29 20:48

Jag har tidigare haft en iBook och det var väl inget större fel på den förutom att den kändes lite ömtålig och blev väldigt varm. Nu börjar det bli dags för en bärbar mac igen och det jag undrar över är hur PB12 känns i jämförelse? Har tyvärr inte haft möjlighet att klämma på den. Har hört hemska saker om skärmen, är den motsvarande iBook skärmen eller bättre? Är värmen som blir vid vänster hand starkare än den som bildas på iBooken? Hur mycket snabbare "Känns" PB:en?

Fungerar speglingen av skärmen tillfredställande? Går det att ha PB12 stängd med extern skärm trots värmeutvecklingen, skadas den inbyggda skärmen av detta?

Efter denna kanonad av frågor drar jag mig tillbaks och väntar på en bombardering av svar.

En sista fråga kom jag på, om storleken inte är av betydelse är PB15 värt de extra pengarna? Den bygger väl trots allt på en lite äldre "designplattform" Den större skärmen och mindre värmen tycks tilltala mig...

/Bonish

PB12 blir varm. Definitivt! Sen har jag väldigt svårt för aluminiumchassits vassa kanter. Samma sak är det med PB17 för övrigt.

1
Bevaka tråden