Strömmande .264 mp4 i webbläsare

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har just införskaffat en Elgato Turbo . 264 som mycket smidigt konverterar istortsettvadsomhelst till .264 mp4-filer.

Nu har jag laddat upp några av filerna på min webbserver för visning i vanligt webbläsarfönster. Det fungerar alldeles utmärkt, MEN hela filen måste laddas ned innan den kan visas. Filmen strömmas alltså inte lite vartefter medan den spelas upp, utan man måste vänta tills allt är nedladdat. Ganska klumpigt förfarande.

Är det någon som vet om man kan fixa detta? Är det en filformatsfråga? Är det något man kan styra från webbservern? En inställning som måste göras i klientwebbläsaren? Eller kan Elgato Turbo .264 helt enkelt inte göra filer av det slag jag efterfrågar?

Tacksam för idéer!

Har du något exempel som ligger online? I t ex QuickTime Player så finns det en inställning för att spara filen som en s k progressiv nerladdning. Det finns inget val som heter eller liknar "progressive download" i mjukvaran till Elgaton?

Det finns ingen sån inställning i Elgato-mjukvaran. Men om jag skapar en .mp4 fil i iMovie med Elgato-stickan, öppnar den i Quicktime och sparar filen därifrån så skapas en ny fil med ändelsen .mov som streamar hur bra som helst!

Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden