Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Febergrundaren Åberg multi-miljonär?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ekonominyheterna rapporterar idag att Febergrundaren Roger Åberg med Bonnier i bakgrunden eventuellt tjänar uppemot 50 miljoner om året på nätverket!

"De 20 mest välbesökta bloggarna lockar över 880 000 unika besökare varje vecka, enligt Bloggportalen. Enligt Kenneth Danielsson på mediebyrån Wisely bör antalet besökare generera åtminstone 100 annonsmiljoner på årsbasis, utan att ta hänsyn till annonsernas relevans för den målgrupp som bloggarna vänder sig till."

Dags att damma av bloggen?

Kolla hela listan:
http://www.ekonominyheterna.se/nyheter/2007/08/21/bloggtoppen/index.xml

Nyheten i helhet:
http://www.ekonominyheterna.se/nyheter/2007/08/21/superbloggarna/index.xml

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-21 15:41

låter lite som nyheterna om att Kevin Rose var värd 60 Miljoner dollar, visst det är vad det var i omsättning eller så, inte som om det går rakt i ner i fickan direkt

"Bloggarnas intäktspotential på annonser på årsbasis"
Inte riktigt samma sak...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-08-21 17:33

Han slipper nog ligga sömnlös (och febrig) om nätterna för att han saknar pengar till hyran.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-08-21 18:18

Kul att höra, är väl bara att gratulera till väl utfört arbete. Mycket bra jobbat R. Åberg!

Alltså det finns ingen som är bättre på meningslöst babbel än jag (bjud mig på öl så får du se...), så styrkt av dessa artiklar har jag bestämt mig för att starta en blogg.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-21 19:04
Ursprungligen av Taz_1999:

Alltså det finns ingen som är bättre på meningslöst babbel än jag (bjud mig på öl så får du se...), så styrkt av dessa artiklar har jag bestämt mig för att starta en blogg.

då är vi åtminstone två om det. Jag känner hur miljonerna om inte miljarderna kommer till mig.;)

Ursprungligen av Taz_1999:

Alltså det finns ingen som är bättre på meningslöst babbel än jag (bjud mig på öl så får du se...), så styrkt av dessa artiklar har jag bestämt mig för att starta en blogg.

Jag har bara käkat lunch med dig och visst var det babbel, men meningslöst vet jag inte. Dock ingen öl inblandad.

Wow, bra jobbat av Åberg. Bara att gratulera!

Det är ju livsfarligt med rykten om rikedom, även spekulationer. Det vore lagom kul att drabbas av ett falskt rykte om att vara multimiljonär, och sedan få en familjemedlem kidnappad... Nej tack.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-08-22 10:23
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Det är ju livsfarligt med rykten om rikedom, även spekulationer. Det vore lagom kul att drabbas av ett falskt rykte om att vara multimiljonär, och sedan få en familjemedlem kidnappad... Nej tack.

Det beror väl på vem dom tar.

det jag är mest förbryllad över är vad i feber-siternas koncept som skiljer dem från vanliga nyhetsiter och 'rättfärdigar' benämningen blogg...?

det känns mest som 'blogg' används som sockerglasyr över det mindre sexiga 'amatörmässig klipp&klistra-baserad webjournalistik'.

1
Bevaka tråden