Vill ha kvar itunes spellistor efter scratch install. hur?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Som ni läste i rubriken.. Jag ska installera om min OSX installation från scratch. Men jag vill spara mina itunes spel listor.. Finns det något sätt att göra det?
tack på förhand Filip

• Medlem
  • Kävlinge
  • 2007-08-20 13:02

Detta har jag också funderat på hur man gör, står säkert redan i nån tråd på forumet. Men svara gärna ändå

Ja! Jag hittade ngt om det på 3:dje sidan om itnes. men jag forstod inte hur jag skulle göra.. .xml filer... de tar ju inte med sig låtarna i .xml filen.. fattar nada:P

Jag är förstås inte säker men tror du inte att du får med dina spellistor om du sparar undan biblioteksfilen? All annan info finns ju i den. Annars testade jag just en sak. Högerklicka på en spellista ->välj exportera->sätt målformatet till xml->kör. För att sedan få in spellistan i iTunes igen väljer du att Importera i Fil-menyn. Funkade för mig.

Det är riktigts som du säger ovan att låtarna inte följer med i xml-filerna. Vad som däremot följer med är troligen informationen om vad som är i listan samt vad den heter.

Jag antar också att du nog gärna vill spara undan all din musik och inte enbart spellistorna. Det bästa du kan göra för att få med allt, inklusive spellistor, är att kopiera undan hela din iTunes-katalog till ett säkert ställe - då får du även med musiken.

Ja precis.. Det är det jag gjort, tänkte att jag ersätter den nya itunes mappen med den gamla så borde ju allt följa med. Kan ju alltid hoppas:)

Det funkar riktigt bra! inser nu att man kan skifta mellan 2 itunes bibliotek (om man nu skulle vilja) tack för tipset;)

hade!

1
Bevaka tråden